In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
با ایستادگی بر اصول انقلاب می توانیم دیپلماسی فعال داشته باشیم

با ایستادگی بر اصول انقلاب می توانیم دیپلماسی فعال داشته باشیم

ابوترابی در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا گفت: آنچه ما را در مسیر اهداف پیش می‌برد، ایستادگی بر اصول، ارتقاء سطح استحکام و کارآمدی افزایش سطح رضایت‌مندی مردم و تلاش برای رسیدن به وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، وی بعد ازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شریف حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

 

ابوترابی در این نشست پرسش و پاسخ با اشاره به مسئولیت‌های گذشته‌اش در نهاد قانون‌گذاری گفت: با اشرافی که به مسائل کشور دارم، معتقدم دستگاه اجرایی در پیش‌برد اهداف نظام و انقلاب اسلامی و بسط عدالت نقش بی بدیل دارد. همچنین باید از تمام ظرفیت‌های نظام و نیروی انسانی تربیت یافته برای افزایش کارآمدی دستگاه اجرایی بهره‌ بگیریم.

 

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا، مهمترین گام برای ارتقاء دستگاه اجرایی را افزایش سطح وحدت ملی و انسجام اسلامی دانست و با اشاره به بیانات رهبری اظهار کرد: بایستی راه را برای همدلی قوای سه‌گانه و سایر نهادهای سیاسی هموار کنیم. وی اضافه کرد: احترام به خرد جمعی و ارتقاء سطح تعامل با نخبگان علمی و سیاسی راهی دیگر برای ارتقاء کارآمدی دستگاه اجرایی است.

 

ابوترابی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی علت پیوستن به ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان گفت: نگاه بنده عمدتاً به فراهم آوردن بستری برای وفاق اصول‌گرایان و رسیدن به یک نقشه‌ی راه قابل قبول در راستای وحدت و اجماع حداکثری می‌باشد.

 

وی همچنین در خصوص مکانیزم انتخاب نامزد اصلی این ائتلاف گفت: با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها و پایگاه اجتماعی این اعضاء نامزد نهایی در چندروز آینده معرفی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که اگر به عنوان نامزد نهایی انتخاب شوید، بقیه‌ی اعضاء در دولت شما چه نقشی خواهند داشت؟ گفت: توافقی در این جهت صورت نگرفته است و ملاک بنده تنها شایسته‌سالاری می‌باشد.

 

عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز در خصوص نقاط قوت دولت نهم و دهم به مسائل فرهنگی و توجه به ارزش‌های انقلابی، سیاست خارجی مناسب، خستگی ناپذیری، انگیزه‌ی بالا برای ارائه‌ی خدمات و ارتباط چهره به چهره با مردم اشاره کرد.

 

وی در خصوص نقاطی که دولت یازدهم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، احترام به خرد جمعی و تعامل بیشتر با نخبگان علمی و سیاسی تأکید کرد و گفت: مدیریت دولت یازدهم باید برنامه محور باشد و نگاه به چشم انداز ۲۰ ساله و بر اساس برنامه‌ی پنجم توسعه حرکت کند.

 

ابوترابی با اشاره به اینکه دولت یازدهم بایستی گفتمان نظام را مورد توجه قرار دهد افزود: کمترین زاویه‌ای با گفتمان نظام کشور را در معرض چالش‌های جدی قرار می‌دهد.

 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سیاست خارجی به سیاست بازدارندگی اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در عرصه‌های بین المللی باید در جهت ارتقائ سطح استحکام و کارآمدی نظام قدم برداشت.

 

نائب رئیس مجلس با تحلیل اوضاع بین المللی جهان گفت: تفکر و ادبیات حاکم امروز دنیا این است که ضعیف مجالی برای حضور پیدا نمی‌کند. هر چند در یک جامعه دینی حقوق ضعفاء باید حفظ شود و البته نظام امروز حاکم بر جهان با یک نظام دینی فاصله‌ی معنا داری دارد.

 

وی با تأکید بر ارتقاء سطح اقتصادی اظهار کرد باید برای افزایش کارآمدی رضایت عمومی مردم را فراهم نمود و با حضوری فعال در صحنه‌ی جهانی و بهره‌گیری از تجارب دوخته شده در عرصه‌ی سیاست خارجی به افقی بالاتر دست یافت.

 

وی با تأکید بر نقش وحدت ملی بر سیاست خارجی فعال اظهار داشت اگر انقلاب ما رخ نمی‌داد، نمی‌توانستیم در منطقه نقش امروزین خود را ایفا کنیم.

 

وی با اشاره به تحولات منطقه در سال‌های اخیر آنها را حاصل بیداری اسلامی دانست و گفت: کشورهای منطقه، ایران را به عنوان الگویی برای مقابله با استکبار می‌شناسند.

 

ابوترابی در پاسخ به سؤالی در خصوص حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: از دفتر مقام معظم رهبری مأموریت یافتم که همانند گذشته در کنار دانشجویان باشم و با پیگیری امور آنها اگر از کسی حقی ضایع شده آن را پیگیری کنم.

 

 

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص انتشار نامه‌ی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره‌ی مشایی گفت: از محتوای نامه شخص دیگری اطلاع نداشت و بنده با نظر رهبری آن را منتشر کردم.

 

عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز در خصوص شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه‌ی سلایق در انتخابات اشاره کرد و افزود مردم سالاری دینی باید نماد حضور و مشارکت و خلق حماسه‌ی سیاسی باشد.

 

وی در خصوص ماجرای وقف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنگامی که آن مسئله در صحن علنی مطرح شد بنده در مجلس نبودم ولی با پیگیری و تدبیری که اندیشیده شد موضوع حل و فصل شد.

 

ابوترابی همچنین در خصوص تنش بوجود آمده در مجلس در روز استیضاح وزیر کار اظهار کرد: بنده تلاش زیادی کردم که این چالش رخ ندهد و پیش از جلسه در این راستا با رؤسای دو قوّه مذاکره کردم.

 

وی با اشاره به لزوم نگاه فرآیندی و برنامه‌ای گفت: محرومیت زدایی جز در سایه‌ی افزایش ثروت رخ نمی‌دهد و باید از تمام ابزار برای افزایش کارآمدی دولت یازدهم در جهت تولید ثروت قدم برداشت.

 

وی همچنین تأکید کرد هر تصمیمی در دولت باید در راستای نزدیک شدن به رشد اقتصادی بالای %۸ باشد.

 

ابوترابی با اشاره به ریشه‌ی بروز تورم در سال‌های گذشته درآمدهای حاصل از نفت را به ریال تبدیل کرده‌ایم و با تزریق آن به جامعه دارایی‌های خارجی بانک مرکزی را افزایش داده‌ایم.

 

عضو هیئت حل اختلاف قوا تأکید کرد: اگر درآمد حاصل از فروش نفت را به سمت تولید هدایت کنیم با کاهش تورم افزایش رفاه عمومی و رفع محرومیت مواجه خواهیم شد.

 

وی در خصوص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها آن را گامی مثبت در جهت ارتقاء اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر قانون را همانگونه که تدوین شده بود اجرا می‌کردیم، قطعا امروز چالش‌های کمتری داشتیم.

 

ابوترابی در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به ثبات متغیرهای کلان اشاره کرد و گفت: هنگامی می‌توان آن را اجرا کرد که تورم کاهش بیابد و نوسانات ارزی مدیریت شود. وی افزود اجرای آن در حال حاضر جامعه را با آسیب‌های جدی مواجه می‌سازد.

 

نائب رئیس مجلس ریشه‌ی بسیاری از چالش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی امروز را در بودجه‌های تدوین شده در سال های اخیر دانست.

 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مبتنی بر عمل و اخلاق گفت: اگر رئیس جمهوری شوم هیچ تصمیمی را بدون عقبه‌ی کارشناسی و بدون اتخاذ منطق علمی و اخلاقی نخواهم گرفت.

 

وی در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا گفت: آنچه ما را در مسیر اهداف پیش می‌برد، ایستادگی بر اصول، ارتقاء سطح استحکام و کارآمدی افزایش سطح رضایت‌مندی مردم و تلاش برای رسیدن به وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

 

وی اضافه کرد با اتخاذ سیاست‌های صحیح قطعاً می‌توانیم دیپلماسی فعالی در عرصه‌ی جهانی داشته باشیم و با منطق مبتنی بر علم و اخلاق از منافع ملی خود بهره بگیریم.

 

 

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص هولوکاست گفت: اگر این مسئله افسانه نبود کشورهای غربی بیشترین تلاش را برای ممانعت از تحقیق و پژوهش درباره‌ی آن ایجاد نمی‌کردند.

تازه ترین اخبار