In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
اقتصاد مسئله اصلی کشور است

اقتصاد مسئله اصلی کشور است

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: یکی از خطاهای استراتژیک در کشور این بود که از تحریم به عنوان کاغذ پاره یاد کردیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس و عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار داشت: بر این باورم که امروز به هر میزان که به کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده شود، راه برای بسط معارف اسلام هموار می‌شود.

 

وی افزود: با تجربه‌ای که در 4 دوره مجلس شورای اسلامی دارم، معتقدم که نقش دستگاه‌های اجرایی در افزایش رضایت مردم بی‌بدیل است.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: تجربه سه دهه گذشته‌ام بیانگر این واقعیت است که می‌توانم در عرصه اجرایی در خدمت مردم باشم.

 

نائب رئیس مجلس گفت: کارنامه هر فردی بیانگر نحوه رویارویی وی با رویدادهای مختلف در عرصه تولد و رشد انقلاب است؛ بنده در ایام قبل و بعد از انقلاب با ایستادگی بر اصول حرکت کردم و البته بر این اعتقادم که می‌توانم با تکیه بر اخلاق بسیاری از نزاع‌ها را از بین برد.

 

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان اظهار داشت: از روز اول مسئولیتم در دستگاه اجرایی کمترین چالش بین قوا را شاهد خواهیم بود؛ ایستادگی بر اصول باید با منطق و اخلاق باشد چرا که راهبرد رهبری هم بر این موضوع تکیه دارد.

 

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سؤالی در مورد مواضعش در ایام فتنه گفت: مواضع بنده در رویدادهای بعد از 88 بسیار شفاف بود و قطعا هیچ یک از چهره‌های سیاسی در این رابطه به اندازه بنده مصاحبه و اعلام موضع نداشتند؛ یادم هست که در همه مباحثم سعی می‌کردم اخلاق را رعایت کنم تا هم به وظیفه عمل کرده باشم و هم اینکه مخاطبم را توجیه و اقناع کنم.

 

وی در پاسخ به سؤال دیگری گفت: باید بستر حضور تمام سلائق سیاسی را در عرصه مدیریت کشور فراهم آورد و از ظرفیت مدیریتی کشور به طور کامل بهره برد؛ برای رشد و توسعه باید به معنای واقعی کلمه که شایسته سالاری است، احترام بگذاریم.

 

نائب رئیس مجلس اضافه کرد: در انتخابات آینده حضور جریان‌ها و سلائق مختلف را خواهیم داشت و صف‌آرایی‌های انجام شده هم بیانگر این موضوع است.

 

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در خصوص برنامه‌های اقتصادی مدنظرش اظهار داشت: امروز مسئله اصلی کشور مسئله اقتصاد است و نظام سلطه هم تحریم‌ها را متوجه این حوزه کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه برای تحول در اقتصاد، ما ظرفیت‌های استثنایی را در اختیار داریم، گفت: بالاترین ذخایر نفت و گاز در کشور ما وجود دارد و وجود معادن و موقعیت جغرافیایی و برخی مسائل دیگر همه از ظرفیت‌های اقتصادی کشور است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

 

ابوترابی‌فرد یکی از مشکلات اقتصادی کشور را وجود نقدینگی دانست و اظهار داشت: اگر انضباط مالی در دستور کار دولت قرار گیرد، در زمان کوتاهی موقعیت ستودنی را به دست می‌آوریم.

 

وی ادامه داد:اگر اراده دولت و بانک مرکزی بر هدایت نقدینگی به سمت تولید باشد، می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد؛ نگاه ما در اقتصاد باید مبتنی بر نوآوری علمی باشد. چرا که دانشگاه‌های ما هم ظرفیت این موضوع را دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مدیریت پروژه‌ای، اقتصاد کشور را با رکود مواجه می‌کند نه با توسعه. لذا نباید از این شیوه مدیریتی استفاده کرد.

 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تحریم‌ها گفت: یکی از خطاهای استراتژیک در کشور این بود که از تحریم به عنوان کاغذ پاره یاد کردیم؛ ما می‌توانیم طوری رفتار کنیم که تحریم‌ها را با این وضع نداشته باشیم.

 

نائب رئیس مجلس اضافه کرد: امروز نظام سلطه به دنبال یکجانبه‌گرایی و جامعه جهانی این موضوع را نمی‌پذیرد لذا ما می‌توانیم از این مسئله بهره ببریم.

 

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد دلیل کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس تهران گفت: بنده سه دوره نماینده قزوین بودم اما به این نتیجه رسیدم که برخی دوستان از ظرفیت خوبی برای نمایندگی برخوردارند ولی با وجود من نمی‌توانند در این عرصه حاضر باشند؛ همچنین دوستانم در تهران و جامعه روحانیت تمایل داشتند که به عنوان سرلیست در تهران حاضر باشند.

 

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان اظهار داشت: رئیس دستگاه اجرایی باید به مسائل کلان کشور اشراف داشته باشد و بنده به واسطه مسئولیت‌هایم فکر می‌کنم یک اشراف نسبی در این رابطه داشته باشم.

 

تازه ترین اخبار