In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
بازگشت
مکلف کردن دولت به تشکیل نهاد ملی آموزش بار مالی دارد

مکلف کردن دولت به تشکیل نهاد ملی آموزش بار مالی دارد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار اصل ۷۵ غلامرضا کاتب به ماده ۶ طرح نظام جامع آموزش گفت: مکلف کردن دولت به تشکیل نهاد ملی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی نیازمند تامین بار مالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 10 اسفند‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی وحرفه‌ای و مهارتی با اخطار غلامرضا کاتب به ماده 6 طرح مذکور با 53 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 22 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ماده 6 طرح نظام جامع آموزش وتربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی آمده است که نهاد ملی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای تحقق اهداف مذکور در بند «د» ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل می‌شود. دولت مکلف است تمهیدات قانونی لازم جهت تشکیل این نهاد را ظرف مدت 6 ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون تهیه و تصویب کند. این نهاد ساز وکار تعامل با انجمن‌های علمی را طی آئین نامه مشخص می‌کند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به اخطار اصل 75 قانون اساسی، غلامرضا کاتب درخصوص ماده 6 طرح مذکور مبنی بر اینکه بار مالی تشکیل این نهاد مشخص نشده است، گفت: این اخطار وارد است چرا که ضرورت رفع مغایرت بار مالی در ماده 6 طرح مذکور کاملا محسوس است.

گفتنی است در بند «د» ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که هماهنگی در سیاستگذاری و مدیریت دربرنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یک نظام منسجم و پویا متناسب با نیاز کشور است./

تازه ترین اخبار