In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
بازگشت
 نقش حوزه‌های علمیه در تعالی فرهنگی کشور تعیین‌کننده است

نقش حوزه‌های علمیه در تعالی فرهنگی کشور تعیین‌کننده است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش حوزه‌های علمیه در تعالی فرهنگی و پیشرفت علمی کشور بسیار تعیین‌کننده است، گفت: خوشبختانه امروز در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است و بیش از 450 حوزه علمیه خواهران یک سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی‌ صبح امروز (یکشنبه 23 شهریور) در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) که در شهر جدید پردیس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگارن گفت: نقش خواص جامعه در اصلاح،‌ تعالی و آلودگی به آسیب‌ها تعیین‌کننده است. اگر خواص آراسته به علم و اخلاق و آموزه‌های دینی باشند، در رشد فرهنگی جامعه نقش محوری خواهند داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم افزود: حوزه‌های علمیه خواهران جایگاهی است برای تربیت خواهران عالم، فرهیخته و آراسته به اخلاق و رفتار دینی که با دانش و حجاب خود در رشد فرهنگی جامعه ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه در تعالی فرهنگی و پیشرفت علمی کشور بسیار تعیین‌کننده است. خوشبختانه امروز در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است و بیش از 450 حوزه علمیه خواهران یک سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود و امیدواریم در تربیت علمی و اخلاقی خانم‌ها آنگونه که شایسته است، نقش خود را ایفا کنند.

ابوترابی‌فرد گفت: در زمینه اختصاص بودجه به حوزه‌های علمیه و قرآن کریم نگاه ویژه‌ای وجود دارد، البته آنچه که در حال حاضر به حوزه‌های علمیه تخصیص می‌یابد در برابر منابعی که ما برای آموزش عالی دانشگاهی اختصاص می‌دهیم به هیچ وجه عدد قابل توجهی نیست./

تازه ترین اخبار