In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴
بازگشت
 ساخت موشک فاتح 313 نمونه‌ای از تحقق ایده قدرت بازدارندگی است

ساخت موشک فاتح 313 نمونه‌ای از تحقق ایده قدرت بازدارندگی است

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه راهبرد دفاعی قرآن تقویت قدرت نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی است گفت: راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در نقش قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، درنطق پیش از دستور با بیان اینکه مسلمانان و امت اسلام به طور قطع دشمنان سرسختی دارند گفت: در سایه افزایش اقتدار می توان از منافع امت دفاع کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد دفاعی قرآن کریم برای دفاع از منافع امت اسلام گفت: تقویت قدرت نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی مهمترین راهبرد قرآن در این رابطه است.

وی ادامه داد: در راهبرد جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می کند و صنعت دفاعی ایران بخشی از قدرت دفاعی آن است.

ابوترابی فرد افزود: امنیت سازی راهبردی به معنای آن است که در مقابل تهدیدات دشمن از ساز و کارهای محدود کننده استفاده کنیم و زمانی که تهدیدات در منطقه در حال افزایش است و دشمنان به جنگ های نیابتی دست زده و تحریم تسلیحاتی را در دستور کار خود قرار می دهند نهادهای راهبردی باید از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه تولید قدرت با استفاده از تولید داخل فراهم شود.

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین علی (ع) برای مالک اشتر-که در مسیر تعریف شده نظام اسلامی گام برمی‌داشت-چهارهدف کلیدی را معین نموده بود که نظام جمهوری اسلامی نیز باید مورد توجه قرار دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نگاه امام علی (ع) هدف نخست تقویت بنیان اقتصادی کشور است که این موضوع تنها در سایه فراهم آوردن بستر رشد و فعالیت اقتصادی کارآفرینان و دریافت خراج و مالیات تحقق می‌یابد.

ابوترابی‌فرد هم چنین تصریح کرد:موضوع تولید ثروت موضوعی است که متاسفانه نظام اسلامی آنگونه که باید به آن نپرداخته است و  توصیه مجلس شورای اسلامی به دولت این است که راهبرد امیرالمومنین (ع) را که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید کرده است، به معنی کلمه در دستور کار قرار دهد و تلاش برای تولید خلق ثروت در سایه تولید کالا و خدمات در یک اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی در چارچوب اقتصاد مقاومتی موضوعی است که می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی هم چنین تاکید کرد: دریافت مالیات برای اداره کشور و پیشرفت موضوعی است که به‌عنوان مهمترین گام دولت و مجلس باید در سال‌های پیش‌رو برداشته شود.

تولید ثروت پیش شرط اصلی تبدیل ایران به قدرت اقتصادی برتر است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تفاهم برجام گفت: ایران برای گفت‌وگو با جهان از موضع قدرت باید به یک قدرت اقتصادی برتر تبدیل شود و این در سایه تولید ثروت محقق می‌شود.

وی افزود:راهبرد دیگری که حضرت علی (ع) بر آن تاکید داشتند جهاد با دشمنان بود. نظام اسلامی قطعاً‌ دشمنان تعریف‌شده‌ای دارد که قرآن نیز بر آن تاکید کرده است؛ "امت اسلام مطمئن باشید شما و خدای شما، شما و ارزش‌هایی که به آن باور دارید، دشمنانی سرسخت دارد که تنها در سایه افزایش اقتدار ملت اسلام و نظام اسلامی می‌توان در مقابل آنها از موضع مقتدرانه‌ای برخوردار بود و از منافع نظام و ملت اسلام دفاع کرد."

ابوترابی هم چنین تصریح کرد: راهبرد دفاعی قرآن همان راهبرد امیرالمومنین (ع) است که در نامه به مالک اشتر تعریف شده است. وضعیت دفاعی و نظامی کشور اسلامی و ملت اسلام در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی، قدرت بازدارندگی به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می‌نماید.

وی خاطر نشان کرد: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی در برنامه‌های امنیت‌ساز راهبردی تلقی می‌شود و در راستای آموزه‌های قطعی قرآن کریم است. امنیت‌سازی راهبردی به مفهوم آن است که می‌بایست در مقابل تهدیدات از سازوکارهای محدودکننده بهره بگیریم و هنگامی که ناامنی در منطقه در حال افزایش است و نشانه‌های روشنی از جنگ نیابتی دیده می‌شود و به موازات آن جلوه‌هایی از تحریم تسلیحاتی وجود دارد؛ طبیعی است که نهادهای راهبردی می‌بایست از سازوکارهایی استفاده نماید که زمینه‌های لازم برای تولید قدرت براساس سازوکارهای داخلی را با الهام از آموزه‌های قرآنی فراهم نماید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:هم‌اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت‌های وزارت دفاع، معطوف به پیشرفت صنایع دفاعی و بهره‌گیری از پژوهشگرانی است که با تخصص و انگیزه‌های انقلابی و اعتقادات بنیادی به ضرورت‌های جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

موضوع امنیت ملی برای جمهوری اسلامی ایران مقوله ایدئولوژیک است

ابوترابی با بیان این که جمهوری اسلامی بر ضرورت خودکفایی و خوداتکایی تاکید دارد،گفت: در نگرش ایران موضوع امنیت ملی به همان اندازه که مقوله فیزیکی است می‌توان آن را به یک موضوع ایدئولوژیک برآمده از قرآن دانست. محور اصلی فعالیت‌های انجام شده وزارت دفاع و نیروهای مسلح کشورمان برای تحقق ایده قدرت بازدارندگی است. ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 نمونه بارز این رویکرد است. حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی نقشی ضروری در مقوله امنیت‌سازی کشور است.

وی با بیان اینکه امیدوارم مسئولان نظام و دانشمندان به فکر و اندیشه خلق پروژه‌های دانش‌بنیان، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهند. قدرت بازدارندگی ایران نقش مهمی در مذاکرات به‌عنوان پشتوانه تیم مذاکره‌کننده داشت. این قدرت بازدارندگی موجب شد مذاکره‌کنندگان ایرانی از موضع قدرت با طرف‌های مقابل مذاکره‌کنند.

منش ابوعلی‌ سینا راهبردی اخلاقی و علمی برای جامعه پزشکان

نایب‌رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با تبریک روز پزشک گفت: شایسته است جامعه پزشکی کشور با الهام از حکیم ابوعلی سینا که نام، اندیشه و تفکر او تاثیر بسزایی بر اخلاق و حکمت پزشکی جهانی داشته است، می‌تواند تاثیرات بسزایی بر پزشکان ایرانی بگذارد.

وی افزود: امروز خوشبختانه جامعه پزشکی ایران با برخورداری از ظرفیت‌های فاخر علمی جمهوری اسلامی را در جایگاهی که زیبنده آن است، قرار داده است. شایسته است نظام جمهوری اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای رشد و شکوفایی دانش پزشکی ایران و ارائه خدمت به مردم در حوزه سلامت بهره بگیرد.

ابوترابی با بیان این که دولت باید با استفاده از منابع در اختیار  حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را ارتقا دهد، گفت: حفظ منزلت و جایگاه جامعه پزشکی و حفظ مصالح ملی اقتضا می‌کند در حوزه سلامت با اهتمام بنگریم و  شایسته است با الهام از قانون برنامه در زمینه قطع رابطه مالی پزشک و بیمار و به حداقل رساندن این موضوع از تمام ظرفیت موجود باید توسط بیمه‌ها و پرداخت حق‌الزحمه پزشکان توسط بیمه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نظام جبران خدمت از پرداخت نظام خدمت به نظام پرداخت سرانه‌ای تاکید کرد: این موضوع مورد تاکید برنامه و سایر اسناد بالادستی است؛ به عبارت دیگر با تغییر این برنامه، برای حفظ سلامت از بیمه هزینه دریافت می‌شود. این موضوع هم به نفع مردم است و هم به نفع جامعه پزشکی کشور است.

 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی رابطه متقابل جامعه پزشکی و مردم را موضوع مهم و درخور توجه توصیف و تصریح کرد:هم جامعه پزشکی باید از تمام ظرفیت علمی و اخلاق حرفه‌ای خود بهره بگیرد و هم باید مردم شأن و جایگاه جامعه پزشکی خدوم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند تا ایران اسلامی بتواند در حوزه سلامت به جایگاه فاخری دست پیدا کند./

تازه ترین اخبار