In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
جمعه ۲۳ امرداد ۱۳۹۴
بازگشت
ورزشکاران قهرمان باعث سربلندی و عزت کشور هستند

ورزشکاران قهرمان باعث سربلندی و عزت کشور هستند

قزوین- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران قهرمان و ملی پوش در ارتقای جایگاه کشور و افزایش عزت و اقتدار میهن اسلامی در جهان نقش آفرین هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد سه شنبه شب در جریان بازدید از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان در قزوین افزود: وقتی ملی پوشان بر سکوی قهرمانی قرار می گیرند، آن را باید ارتقای جایگاه میهن اسلامی بدانیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسب افتخار برای کشور و مطرح شدن نام ایران در دنیا ازسوی قهرمانان و ورزشکاران با صرف هزینه کمی بدست می آید، بنابراین در حوزه قهرمانی و حمایت از ملی پوشان باید سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: در هیچ عرصه ای نمی توان با صرف هزینه ای کم، چنین سرمایه بزرگی را برای کشور به دست آورد.

ابوترابی فرد از ملی پوشان و قهرمانان به عنوان نمایندگان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و پیام آور عزت و اقتدار کشور یاد کرد و خطاب به این قشر گفت: شما باید با اقتدار کار کنید و پیروزی خود را پیروزی ملت بدانید.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به ورزش همگانی و قهرمانی، گفت: امروزه به علل مختلف ورزش از مسایل مهم و اصلی جامعه است و نظام جمهوری اسلامی نیز به این حوزه و رشد و تقویت آن توجه جدی دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد در هر دو حوزه ورزش قهرمانی و همگانی کشورمان در جایگاه مناسب و شایسته خود قرار گیرد.

وی افزود: در ورزش همگانی از جایگاه لازم برخوردار نیستیم و برخلاف برخی کشورها هنوز ورزش جزو فرهنگ عمومی مردم شناخته نمی شود.

وی اظهارکرد: ترویج ورزش و تبدیل آن به فرهنگ عمومی برای جامعه نیازمند تلاش و سرمایه گذاری است، البته این کار آغاز شده و امیدواریم با سرعت بیشتری پیش برود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، ورزش در حوزه قهرمانی را نیز مهم برشمرد و گفت: اگر ورزش قهرمانی به خوبی شکل گیرد، زمینه برای تقویت ورزش عمومی و همگانی در جامعه فراهم می شود.

نایب رییس مجلس افزود: قهرمانان باید در کنار پرورش جسم، روح و روان خود را نیز به اخلاق نیکو و صفات خوب آراسته کنند.

وی در پایان برای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی کاراته در مسابقات پیش رو (پیکارهای قهرمانی آسیا) آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

مرتضی روزبه استاندار و داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در این بازدید نایب رییس مجلس را همراهی کردند.

آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان با حضور 13 ملی پوش در بخش های کومیته (مبارزه) و کاتا (اجرای فرم و نمایش) از روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید رجایی قزوین آغاز شد.

تیم ملی کاراته خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که از 12 شهریور ماه امسال به میزبانی ژاپن برگزار می شود، آماده می کند.

تازه ترین اخبار