In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴
بازگشت
جهاد دانشگاهی نهاد پویا در عرصه علم و فناوری

جهاد دانشگاهی نهاد پویا در عرصه علم و فناوری

نایب رییس مجلس شورای اسلامی جهاد دانشگاهی را نهادی الهام گرفته از انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد پویاست که نمونه بارز آن پژوهشگران رویان است که بدون تحمیل بر بودجه‌های عمومی گام‌های مهمی در عرصه دانش برداشته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، حجت‌الاسلام والسلمین محمدحسن ابوترابی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی الگوسازی را یکی از راهکارها و روش‌های موثر در ایجاد تحول در جامعه دانست و افزود: صنعت انسان‌سازی به دست خدا و در چهره نورانی انبیاء تجسم‌ یافت و این انسان‌های تربیت یافته در عالم هستی نقش مهمی در ایجاد تحولات و خلق تمدن‌ها داشتند.

وی با بیان این‌ که نهادسازی در کنار ایجاد تحولات اقتصادی و اجتماعی موجب تعالی جوامع بشری شده است، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی نیز باید نگاهمان معطوف به رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و مردم و همچنین مسوولان باید برای رسیدن به این هدف براساس دانش حرکت کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این ‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد برگرفته از انقلاب است، خاطر نشان کرد: این نهاد با الهام از آموزه‌های قرآن براساس دو اصل علم و جهاد فعالیت خود را شروع کرده است.

ابوترابی با بیان این‌که این نهاد انقلابی در راستای تجاری‌سازی فناوری‌ها هدف‌گذاری‌های مشخصی دارد، یادآور شد: امروزه از دیدگاه مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تربیت‌کننده انسان‌های صالح با نگاهی سیاسی عمیق است.

وی این نهاد را یک نهاد پویا در عرصه علم و تبدیل علم به دانش توصیف کرد و ادامه داد: نمونه فعالیت‌های این نهاد را می‌توان پژوهشگاه رویان دانست که با کمترین تحمیل و فشار بر بودجه‌های عمومی توانسته دستاوردهای عظیمی را عرضه کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این‌که کشور ما به سرعت در مسیر بهره‌گیری درست از علم و دانش بتواند در عزل‌ها و نصب‌ها و همه عرصه‌ها گام‌های موثری بردارد، ادامه داد: با یاری خدا کشوری که در این دوران با بهره‌گیری از دانش و پژوهش و استفاده از روش‌های نوین اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، بتواند تمام تصمیمات خود را برآمده از علم کند و همه گام‌هایی که بر می‌دارد نیز مبتنی بر دانش باشد تا از این طریق بتواند به قلعه‌های رفیع دانش برسد.

تازه ترین اخبار