In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
تحکیم و گسترش روابط با اتحادیه اروپا از محورهای سیاست خارجی ایران است

تحکیم و گسترش روابط با اتحادیه اروپا از محورهای سیاست خارجی ایران است

کاردار جمهوری چک امروز با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، در این دیدار نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک،‌ پیشینه مثبت مناسبات دو کشور را بستر مناسبی برای ارتقاء روابط فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دانست و افزود: با وجود اراده رهبران دو کشور،‌ انتظار این است که همکاری‌های فی مابین هر چه بیشتر تقویت گردد.

 

وی در همین راستا گفت: تحکیم و گسترش روابط با اتحادیه اروپا از جمله جمهوری چک از محورهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش همکاری دانشگاه‌های دو کشور تاکید کرد و افزایش همکاری‌های عملی و آموزشی را در ارتقاء سطح روابط دو کشور موثر خواند.

 

ابوترابی‌فرد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با فن آوریهای نو و انرژی فسیلی نفت و گاز و انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری چک تاکید کرد.

 

براساس این گزارش آقای «پتر اشتپانک» کاردار چک نیز با اشاره به سوابق روابط دیرینه تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی در نزدیکی بیش از پیش دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

 

وی در همین راستا سفر وزیر خارجه جمهوری چک به جمهوری اسلامی ایران را گام موثری در ارتقاء سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک خواند.

 

وی در پایان سخنانش نقش مجالس دو کشور را در پیشبرد و ارتقاء سطح روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور حائز اهمیت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی ایران و مجالس نمایندگان و سنا جمهوری چک می‌توانند مسیر توسعه روابط دو کشور را هموار نمایند./

 

تازه ترین اخبار