In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
ابوترابی راهبردهای کلان دولت خود را برای دانشجویان تشریح کرد

ابوترابی راهبردهای کلان دولت خود را برای دانشجویان تشریح کرد

حجت الاسلام ابوترابی راهبردهای کلان و ملی دولت آینده اش را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، وی صبح امروز در چهارمین همایش کانون دانشگاهیان ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نقش دولت در مدیریت کشور، نقشی بی‌بدیل و استثنائی است، تصریح کرد: دولت از اختیارات فراوان و استثنائی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و بر این اساس  نقش دولت‌ها محوری و کلیدی است.


حجت‌الاسلام ابوترابی در همین زمینه ، تدوین و ارائه لایحه بودجه سالانه را به معنای نقشه راه حرکت نظام در طول یک‌سال و تدوین و ارائه لایحه برنامه پنج‌ساله را به معنای ترسیم نقشه حرکت کشور در طول پنج‌سال معرفی کرد و گفت: باید این نهاد از بالاترین سطح کارآمدی برخوردار باشد.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تببین راهبردهای کلان و ملی برای دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در راهبرد کلان دولت یازدهم باید گسترش تاثیرگزاری و ارزش آفرینی جمهوری اسلامی ایران با آراستگی به آموزه‌های اسلام ناب در تمامی عرصه‌های حیات به عنوان الهام‌بخش استقلال، آزادی، اخوت اسلامی و گفتمان‌سازی فرهنگی مطرح شود.


وی ادامه داد: نظریه مردم‌سالاری دینی به عنوان الگوی موفق باید فراروی امت اسلامی قرار گیرد؛ طراحی و ارائه نظریه دولت اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی از دیگر مسائل مهم به شمار می‌رود.


عضو هیات عالی حل اختلاف قوا گفت: نهادینه‌سازی حمایت همه جانبه از فرهنگ مقاومت، بیداری اسلامی، آرمان فلسطین، حقوق مسلمانان و مستضعفین و تحکیم جبهه متحد اسلامی برای رویارویی با نظام سلطه جهانی از جمله دیگر راهبردهای تعریف شده است.


وی در تشریح راهبردهای ملی اضافه کرد: تببین، ترویج و پاسداری از فرهنگ و گفتمان قرآن و عترت و تلاش برای مرجعیت گفتمان قران در دولت یازدهم، از مهم‌ترین راهبردهای ملی است.


ابوترابی ادامه داد: بنده اعتقاد و اعتماد دارم که باید گفتمان قرآن کریم به عنوان مرجع نهایی فراروی دولت نظام اسلامی قرار گیرد.


نماینده تهران در مجلس در ادامه به جایگاه فرهنگ، علم و اخلاق در عرصه سیاست، مدیریت، اقتصاد و سیاست خارجی اشاره و اضافه کرد: دریافت و فهم درست گفتمان انقلاب و نظام اسلامی که مقام معظم رهبری تعیین کننده آنست، از دیگر مسائل مهم به شمار می‌رود.


ابوترابی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قدرت برتر در قاره آسیا برخوردار است، ذخایر نفتی و ارزی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: لازمه محقق شدن در این مهم استفاده از ظرفیت‌های ملی است. از سوی دیگر ملت ایران بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور که به تبعیت از مقام معظم رهبری انجام می‌شود، می‌تواند قدرت ملت ایران را روزافزون کند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری استفاده از نگاه‌های کارشناسی در مباحث اقتصادی را لازم دانست  و با بیان اینکه متأسفانه هزینه‌های جاری کشور از سال 84 به بعد افزایش یافته که این امر قابل دفاع نیست، افزود: باید برای مقابله با فساد هزینه‌های دولت را کاهش داد و در این راستا نقدهای اقتصادی خود به دولت را در جلسات کارشناسی مطرح کرده ام.


ابوترابی با اشاره به برخی سومدیریت ها در کشور در بخش اقتصادی، اظهار داشت: متأسفانه تولید ناخالص ملی ما رشد مناسبی نداشته و حدود 184 هزار میلیارد تومان برای ناخالص ملی کافی نیست؛ در سال 91 بیش از 35 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی داشتیم؛ در حالی که باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت می‌کردیم.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توجه به تولید و هدایت نقدینگی به تولید ملی را از جمله برنامه‌های اقتصادی خود دانست و تصریح کرد: دولت آینده با دانش و توجه به علم مشکلات را حل و فصل کند.


وی با اشاره  به اینکه دولت آینده نباید با گفتمان انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد، تاکید کرد: هر گونه زاویه گفتمان دولت‌ها با گفتمان نظام و انقلاب اسلامی موجب چالش برای کشور خواهد شد.


وی اضافه کرد: دولت آینده باید دست مجلس و دستگاه‌ قضایی را برای همکاری بیشتر بفشارد و برای حل مشکلات از آنها کمک بگیرد.


تازه ترین اخبار