In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
دستیابی به حیات طیبه در گرو اعمالی با پشتوانه شرع و عقل است

دستیابی به حیات طیبه در گرو اعمالی با پشتوانه شرع و عقل است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن و مرد در رسیدن به هدف حیات طیبه مساوی هستند، تصریح کرد: نه سخن، نه عمل و نه نیت خوب ارزش ندارد؛ مگر آنکه مطابق با عقل، شرع و علم باشد و عقلا و اهل معرفت بگویند کار صحیحی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه،14 اردیبهشت‌ماه) در مراسم اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت که در سالن همایش‌های سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شد، با تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات گفت: خداوند متعال تاکید داشته که آفرینش انسان‌ها برای رسیدن به حیات طیبه است و کسی در این راه موفق خواهد بود که به سوی حیات طیبه حرکت کند؛ همچنین در آیات قران کریم آمده که عمل صالح، جامعه زنان و مردان و حیات طیبه از مفهوم‌های محوری است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قله و هدف عالی باید مدنظر انسان‌ها باشد؛ متاسفانه این هدف‌های عالی مورد غفلت قرار می‌گیرند و معمولا به هدف‌های متوسط دل خوش می‌کنیم و به هدف‌های والا توجه نمی‌کنیم. هنر مردان و زنان فرهیخته آن است که هدف‌های نهائی را ببینند و نباید فراموش کرد برای رسیدن به حیات طیبه، شعار فایده‌ای ندارد بلکه باید عمل صالح انجام داد.

 

وی ادامه داد: براساس آیات قران کریم هیچ چیزی برای انسان نیست؛ مگر سعی او، که سعی او یعنی کار و عمل صالح او.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه زن و مرد در رسیدن به هدف حیات طیبه مساوی هستند، گفت: البته تساوی در رسیدن به حیات طیبه به معنای تساوی در وظایف اجتماعی زنان و مردان نیست؛ براساس فرمایشات قران کریم زن فرعون، الگوی حیات طیبه است.

 

وی با تاکید بر موضوع مبارزه با نفس افزود: علاوه بر کار صحیح، بیانات درست نیز عمل صالح محسوب می‌شود و بر همین اساس، خوبان عالم خود را با بدان مقایسه نمی‌کنند که به خود نمره بدهند.

 

نایب رئیس مجلس با اشاره به اخلاق و اعمال صالح آیت الله بهجت گفت: عمر آیت الله بهجت با بهترین اعمال صالح سپری شد، اما ایشان می‌‌گفتند کسانی که از من طلب نصیحت می‌کنند به آنها بیان می‌کنم آن کار را که محمد تقی بهجت انجام می‌دهد شما انجام ندهید بلکه قله‌های بالا را ببینید، این همان عمل صالح است.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: باید توجه داشت خیلی از کارهایی که انجام داده می‌شود، عمل صالح نیست؛ هرچند ممکن است نیت آن کار عالی باشد. بنابراین نه سخن، نه عمل و نه نیت خوب ارزش ندارد مگر آنکه مطابق با عقل، شرع و علم باشد و عقلا و اهل معرفت بگویند کار صحیحی انجام شده است. چنین عمل صالحی، خانواده، کشور و دنیا را زنده می‌کند.

 

وی افزود: اگر اعمال از پشتوانه شرع و عقل برخوردار باشد، در آن هنگام می‌توان به حیات طیبه دست یافت.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد حجت الاسلام والمسلمین غیوری گفت: از تلاش‌های سازمان هلال احمر و مدیران این سازمان در برگزاری مسابقات قران کریم تشکر می‌کنم./

 

تازه ترین اخبار