In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
شهید مطهری نماد عقیده اسلامی بود

شهید مطهری نماد عقیده اسلامی بود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری یک شهید والامقام بود که نماد عقیده در جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (14 اردیبهشت‌ماه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کرد و ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب (س) گفت: در سیر تکاملی انسان‌ها به هر میزان قلب انسان‌ها از محبت غیر پاکیزه شود، انسان محبوب خدای متعال می‌شود.

 

محبت الهی در قلب حضرت زینب (س) کامل و تمام بود

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسان باید تمامی کارهایش برای رضای خدا باشد. افتخار انسان‌ها این است که در طول عمرشان به نحوی رفتار کنند تا لحظه‌ای از یاد خدا غافل نباشند. اهل معرفت مراقب قلب خود هستند.

 

 

ابوترابی‌فرد افزود: محبت الهی در قلب حضرت زینب (س) کامل و تمام بود و به این دلیل ایشان فرمودند آنچه در کربلا دیدم زیبایی بود.

 

 

وی تصریح کرد: شهدای عالیقدر با رشادت‌های خود عظمت آفریدند و این امر به دلیل وجود محبت الهی در قلب‌هایشان بود. امروز نیز بسیاری از آزادگان در کشورهایی مانند عراق و بحرین این رشادت‌ها را از رزمندگان ایران اسلامی یاد گرفته‌اند.

 

 

وی افزود: وقتی قلب انسان ها جایگاه محبت خداوند شود و انسان از هوی و هوس و چنین اموری پاکیزه شود محبت بندگان خدا نیز به قلب انسان می‌آید.

 

 

شکنجه‌گران هم به مرحوم ابوترابی احترام می‌گذاشتند

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان خاطره‌ای از برادر بزرگوارش گفت: یکی از ویژگی‌های برادرم در دوران اسارت، محبت کردن به تمامی اسراء بود؛ ایشان حتی به دشمنان نیز احترام می‌گذاشت و زمانی که یک افسر عراقی او را با کابل شکنجه می‌داد، با عزت در برابر شکنجه‌های او ایستاد و زمانی که کابل از دست افسر عراقی به زمین افتاد، کابل را به او داد این حرکت باعث شد حتی آن عراقی که دشمن محسوب می‌شد بعدها شیفته برادر مرحومم شود.

 

 

نقش دین و عقیده در پیشرفت امور بسیار مهم است

 

 

نایب رئیس مجلس افزود: شهید مطهری یک شهید والامقام بود که نماد عقیده در جمهوری اسلامی است.

 

 

نایب رئیس مجلس افزود: نقش دین و عقیده در پیشرفت امور  بسیار مهم است؛ بنابراین باید با افزایش ایمان و عمل صالح تلاش کنیم نظام اسلامی هر روز بیشتر پیشرفت کند.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: باید تمامی مردم و نهادها با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کنند جمهوری اسلامی ایران هر روز بیش از گذشته به مراتب عالی در همه زمینه‌ها دست یابد.

تازه ترین اخبار