In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
نقشه عربستان در یمن نیز همانند سایر نقشه‌ها با شکست مواجه شد

نقشه عربستان در یمن نیز همانند سایر نقشه‌ها با شکست مواجه شد

نایب‌رئیس اول مجلس افزود: عربستان در حمله به یمن به دنبال جبران شکست خود در برابر مقاومت‌های مردمی منطقه بود تا بتواند با این اقدام خونین خود مانع از برگشت هویت آرمان‌های اسلامی در کشورهای منطقه شود ‌

ابوترابی فرد در همایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود: مقاومت مردمی در کشورهای منطقه حاصل گسترش آرمان ها و اندیشه های انقلاب اسلامی است که ازسوی امام راحل و با تاسی از تفکر اسلامی ایجاد شده است .

 

وی با اشاره به حمله رژیم آل سعود به یمن افزود: اکنون با تشکیل مقاومت های مردمی در کشورهای اسلامی، نقشه استکبار و رژیم های صهیونیستی و آل سعود برای محاصره ایران به ضرر آن ها تمام شده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: عربستان در حمله به این کشور به دنبال جبران شکست خود در برابر مقاومت های مردمی منطقه بود تا بتواند با این اقدام خونین خود مانع از برگشت هویت آرمان های اسلامی در کشورهای منطقه شود.

وی گفت: رژیم آل سعود با خیال باطل که می تواند کشورهای اسلامی را با خود متحد کرده و جنگ زمینی علیه کشوری اسلامی را راه بیاندازد، دست به حمله به یمن زد اما با اتحاد نشدن کشورهای اسلامی در این جنگ علیه مردم جهادگر این کشور، نقشه آنان نیز همانند سایر نقشه ها با شکست مواجه شد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح نیز همانند دیگر طرح ها دارای نقاط ضعف و قوت است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش ایفای نقش ثروت در قدرت، کاهش احساس تعلق نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود، کاهش جایگاه نمایندگان در شهرستان ها و افزایش مشکلات سیاسی و اجتماعی در استان های چند اقلیتی دینی را مهمترین معایب مطرح شده برای این طرح اعلام کرد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: توجه بیشتر نمایندگان به مساله قانون گذاری به عنوان اولین وظیفه آنان و تبیین نظارت بیشتر نمایندگان در امور استان از مهمترین نقاط قوت این طرح است.

 

وی همچنین با تاکید بر تولید علم در دانشگاه ها و تبدیل آن به ثروت و قدرت، گفت: با توجه به رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران هم اکنون دارای دستاوردهای بومی شده بی شماری در علم است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: با توجه به اهداف مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایران به قطب اقتصاد منطقه در برنامه چشم انداز، تحقق این اهداف نیازمند تقویت تولید علم در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه تولید قدرت و ثروت با برخورداری از علم روز جامعه نیاز اولیه تبدیل شدن به اقتصاد پویا در زمینه های مختلف است گفت: ظرفیت هایی که در زمینه های منابع، ثروت و نیروی انسانی در کشور وجود دارد، ایران را می تواند به قطب تولید علم و صنعت در منطقه تبدیل کند.

تازه ترین اخبار