In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
ایران اجازه نداده داعش به آب های گرم خلیج فارس نزدیک شود

ایران اجازه نداده داعش به آب های گرم خلیج فارس نزدیک شود

بندرعباس - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منیت امروز خلیج فارس به دلیل اقتدار و پایداری جمهوری اسلامی ایران بوده و این ایران بوده که اجازه نداده داعش به آب های گرم خلیج فارس نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس که به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه نقش جغرافیا و دانش ژئوپولیتیک در مقوله قدرت بسیار تعیین کننده است، عنوان کرد: یکی از عوامل اقتدار ایران موقعیت جغرافیایی این کشور است و جمیع صاحب نظران در حوزه سیاست و جغرافیا به این مسئله اعتقاد دارند که ایران جزو چند نقطه استراتژیک و ژئوپولیتیک و حساس جهان است.

 

وی ادامه داد: بدون تردید یکی از مهمترین شاخص ها برای این جایگاه کلیدی و جغرافیای تعیین کننده  ایران، حضور خلیج فارس و قرار گرفتن ایران در کنار این خلیج راهبردی و مهم است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه ویژه به سرمایه بزرگ خلیج فارس و فراهم کردن بستر استفاده بایسته از آن برای افزایش قدرت یکی از اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز شاهد یک سطح افتخار آفرینی از امنیت در خلیج فارس هستیم، تصریح کرد: امروز خاورمیانه، منطقه ناامنی است و متاسفانه کشورهای همسایه شرقی ما بالاترین سطح ناامنی را تجربه می کنند و برخی کشورهای همسایه ما که روزی خود را مدعی بزرگی در منطقه می دانستند، امروز به شدت در مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی گرفتارند.

 

وی اظهار داشت: منطقه ما به دلیل حضور آمریکا ملتهب است اما در این منطقه ملتهب و ناامن شاهد بالاترین سطح امنیت در خلیج فارس هستیم و امنیت امروز خلیج فارس به دلیل اقتدار و پایداری جمهوری اسلامی ایران بوده و این ایران بوده که اجازه نداده داعش به آب های گرم خلیج فارس نزدیک شود و یا ناوگان های خارجی منطقه را جولانگاه خود قرار دهند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر آمریکا دیروز به هواپیمای مسافربری ما را بر فراز خلیج فارس حمله کرد، برای این بود که ما امروز سکاندار امنیت خلیج فارس نباشیم و این نظام زیاده خواه که منافع نامشروع خود را در مصادره منافع مشروع دیگر ملل می بیند، با تکیه بر دانش و سلاح و در دست داشتن قدرت اقتصادی در اندیشه خلق شکاف بیشتر بین کشورها و در اندیشه تحقیر دیگران و افزایش قدرت خود است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: آنها که در لوزان پای میز مذاکره با ایران آمدند، در بیش از یک دهه از تمامی ابزارهای سیاسی، اقتصادی و حتی تهدیدات نظامی و اتمی علیه ما بهره گرفتند اما امروز تنها به دلیل اقتدار و پایمردی ملت ایران شاهد تغییر رفتار آنها هستیم و اعتراف کرده اند راهی جز گفتگوی متوزان با ایران پیش روی خود نمی بینند.

 

وی با بیان اینکه در رویارویی با این نظام زیاده خواه باید به بالاترین ظرفیت از اقتدار دفاعی و امنیتی دست یافت و راه را برای رشد کشور هموار کرد، افزود: نظام اسلامی اندیشه مبتنی بر دانش راهبردی دقیقی را برگزیده و آن به دست آوردن بالاترین سطح از امنیت برای فراهم آوردن بستر رشد و توسعه کشور و همسایگان ما بوده است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راهبرد توسعه ایران در توسعه ملت های مسلمان منطقه و همسایگان و کشورهای مظلوم جهان است و در این راه قدم های بلندی برداشته شده که موجب شده در ناامن ترین نقطه از کره خاکی بالاترین سطح از امنیت را در ایران داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: باید گام های بلندی برای دستیابی به قدرت های بالای اقتصادی برداریم و قطعا برای دستیابی به این جایگاه و تبدیل کردن اقتصاد ایران به اقتصاد بزرگ باید از ذخایر عظیم دریا و منابع بزرگ در جنوب استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه دریا در اقتصاد ملی نقش مهمی ایفا می کند و کشورهایی که به دریا راه ندارند ضعیف ترین و ناکارآمدترین کشورهای کره خاکی هستند که نه تنها در سیاست بلکه در اقتصاد هم نمی توانند نقشی ایفا کنند.

 

تازه ترین اخبار