In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
بازگشت
خودروسازی کشور با مدیریت دولتی و حمایت تعرفه‌ای ارتقاء نمی یابد

خودروسازی کشور با مدیریت دولتی و حمایت تعرفه‌ای ارتقاء نمی یابد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که باید پلیس از موقعیت اجتماعی بالایی در جامعه برخوردار شود گفت: بنگاه‌های اقتصادی مانند خودروسازی تا زمانی که از مدیریت دولتی و حمایت تعرفه ای برخوردار باشند نمی توانند در جایگاه شایسته ای قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (17 اسفندماه) در مراسم دهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: فرماندهان، افسران و کارکنان پلیس راهور نقش موثری در عرصه انضباط اجتماعی، ارتقای فرهنگی در حوزه راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از رانندگی در کشور دارند، برای تمامی شما و سردار مومنی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور که آراسته به دانش و تدبیر است آرزوی موفقیت در انجام شایسته ماموریت خطیر که عهده‌دار آن هستید را دارم.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند:‌ صالحین را باید از زبان مردم شناخت، انسان صالح با قضاوت مردم شناخته می‌شود یعنی اگر بخواهیم درباره کسی قضاوت کنیم باید از قضاوت مردم نتیجه‌گیری کرد، اینطور صالحین شناسایی خواهند شد.   

 

ابوترابی‌فرد افزود:‌ مردم درباره پلیس راهور قضاوت عمومی دارند و به کار شما نمره قابل قبول با توجه به خدمت خوب می‌دهند.

 

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: پلیس راهور ناجا اراده جدی برای خلق انضباط اجتماعی دارد و قصد دارد تخلفات را به حداقل ممکن کاهش دهد، پلیس راهور با روش‌های قانونی و منطقی با متخلفان برخورد می‌کند و در راستای ارائه بهترین خدمت به مردم بوده، بنابراین باید به شما تبریک گفت.

 

ابوترابی‌فرد با اشاره به پیشرفت‌های پلیس راهور در 5 سال گذشته، گفت: در سال 93 آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی در ایام نوروز نسبت به سال 92 حدود 11 درصد کاهش پیدا کرد، مردم احساس می‌کنند نقش بیش از 50 هزار نفر پلیس راهور در انجام این مهم بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور تامین امنیت سرنشینان خودرو و ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور است، البته ارتقاء تجهیزات خودروها نیز در تامین سلامت سرنشینان موثر است.

 

ابوترابی‌فرد گفت: ایران باید با برنامه‌ریزی های دقیق به کشوری تبدیل شود که از لحاظ کاهش تصادفات در بهترین جایگاه‌ها قرار گیرد که انجام این مهم با کمک شما کارکنان پلیس راهور ممکن می‌شود.

 

نایب رئیس مجلس افزود: از نظر خداوند بزرگ، انسان با کرامت‌ترین پدیده است و خداوند انسان را در بالاترین ظرفیت هستی قرار داده و از بالاترین کرامت برخوردار کرده است، نقش شما پلیس‌های راهنمایی و رانندگی به مانند معلم تعیین کننده است.

 

ابوترابی فرد همچنین ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر کسی که برادر مسلمان خود را مورد کرامت قرار دهد خداوند را مورد کرامت قرار داده است، خوشبختانه پلیس در برخورد با متخلفان همواره تلاش می‌کند موازین اخلاقی را رعایت کند.

 

وی ادامه داد: شما کارکنان پلیس راهور باید به متخلفان و دیگران درس بیاموزید حتی می توان با رعایت کرامت مردم برگه جریمه را صادر کرد هر چند که برخی ها رفتار خارج از ضابطه نشان دهند.

 

ابوترابی فرد افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند خداوند مسئولیت ابلاغ دین را بر عهده من گذاشت و همچنین مسئولیت مدارا با انسان‌ها را نیز از وظایف من قرار داد، شاخص مرتبه عقل میزان مدارا با مردم است.

 

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: باید مسئولان نماد مدیریت مبتنی بر اخلاق باشند تا آموزگاری شایسته برای مردم شوند.

 

ابوترابی فرد ادامه داد:‌ کارشناسان در حوزه ترافیک می گویند دلیل 75 درصد از تصادفات به عنصر انسانی ارتباط دارد یعنی اگر فرهنگ رانندگی ارتقاء یابد حوادث ناشی از تصادفات نیز کاهش می یابد و با انجام این مهم درصد قابل قبولی از تصادفات حذف می شود.

 

وی گفت: مردم باید توجه کنند که در انجام وظایف پلیس راهور تمامی کمک خود را در اختیار آنها قرار دهند و به یاری بیش از 50 هزار پلیس راهور در کشور کمک کنند و با اصلاح رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی اجرایی نمایند.

 

ابوترابی فرد افزود: سرنشینان خودروها آمران به معروف باشند و از رانندگان بخواهند در زمینه رانندگی تخلف نکنند مخصوصا تخلفاتی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز که متأسفانه دلیل بسیاری از تصادفات در کشور است.

 

نایب رئیس مجلس در خصوص فعالیت خودروسازان گفت: متأسفانه با توجه به عمر نسبتا طولانی خودروسازی در کشور در این زمینه از جایگاه قابل قبولی برخودار نیستیم، شاید این جایگاه غیرقابل قبول به امور مدیریتی باز می‌گردد.

 

ابوترابی فرد تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی مانند خودروسازی تا زمانی که از مدیریت دولتی و حمایت تعرفه‌ای برخوردار باشند نمی توانند در جایگاه شایسته ای قرار گیرند، امیدوارم با اراده جدی تحول معناداری را در حوزه خودروسازی کشور شاهد باشیم تا پلیس راهور دیگر دغدغه نقص فنی و همچنین عدم تجهیز خودروهای داخلی را نداشته باشد.

 

وی افزود:‌ پلیس راهور می تواند شاخص‌های تعیین کننده را برای ارزیابی خودروهای تولید داخل تعریف کند، خودروسازان داخلی جامعه بزرگی را تحت پوشش قرار دادند بنابراین باید تلاش کنند تا ارتقاء کیفی محصولات آنها صورت گیرد.

 

ابوترابی فرد در خصوص مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا گفت:‌ خودروهای ساخت داخل در زمینه مسائل آلودگی هوا با استانداردهای جهانی فاصله دارند بنابراین باید تلاش کنند تا خودروهای کم مصرف با بیشترین کیفیت را تولید تا برای خانوارها آرامش آفرین باشد.

 

وی در حوزه تقنین در مسائل راهنمایی و رانندگی گفت:‌ از ظرفیت حوزه تقنین برای روزآمد کردن قوانین ترافیکی باید بهره برد و با استفاده از نگاه کارشناسی کارکنان راهنمایی و رانندگی تلاش کرد تا سطح قوانین در این زمینه ارتقاء یابد.

 

نایب رئیس مجلس افزود: در حوزه کمک به تولید و افزایش خدمات درمانی و امداد و نجات مجلس و دولت نگاه ویژه داشته اند، در ایام تعطیلات نوروز که خدمت مقام معظم رهبری بودم ایشان تأکید داشتند ما باید امکانات لازم را برای امداد مجروحین فراهم کنیم بنابراین باید بالگردها و آمبولانس‌ها در کوتاهترین زمان عملیات امداد را انجام دهند.

 

ابوترابی فرد با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه راهسازی کشور صورت گرفته افزود: در حوزه راه‌سازی ارتقاء معناداری داشته ایم و منابع سنگینی را برای توسعه راه‌ها اختصاص داده ایم البته توجه مجلس همواره به گسترش راه‌های ریلی نیز بوده تا ظرفیت راه‌های ریلی افزایش و استفاده بهینه ای نیز از ظرفیت خالی ریل‌های کشور بشود.

 

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی نیز باید در زمینه استفاده از حمل و نقل ریلی افزایش یابد تا کاهش تصادفات و امنیت حمل و نقل افزایش یابد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم با تشکر از خانواده های کارکنان پلیس راهور گفت: باید تلاش شود پلیس از بالاترین موقعیت اجتماعی در کشور برخوردار شود و دولت، ‌مردم و شما کارکنان پلیس راهور نیز در ارتقاء این جایگاه نقش مهمی دارید.

 

گفتنی است در ابتدای این همایش سردار مومنی فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان از حضور نایب رئیس مجلس در این مراسم تشکر کرد./

تازه ترین اخبار