In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳
بازگشت
نهاد وکالت در سایه ایمان و دانش قادر به انجام رسالت های خود است

نهاد وکالت در سایه ایمان و دانش قادر به انجام رسالت های خود است

قزوین - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی نهاد وکالت را سرمایه ای ارزشمند برای ارتقای کارایی دستگاه قضایی دانست و گفت: این نهاد در سایه ایمان و دانش و سازماندهی مناسب قادر به انجام رسالت های خود است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد بعدازظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت وکلا در قزوین، افزود: نهاد وکالت در بسط عدالت و پاسداری از حقوق انسان ها نقش موثری دارد.

 

وی گفت: از این نهاد بالنده که با بیش از نیم قرن از استقلال خود کارنامه مبتنی بر دانش و تجربه علمی را در اختیار دارد انتظار می رود به عنوان بازویی مقتدر و توانا نهایت تلاش خود را برای خدمت به نظام بویژه دستگاه قضایی به کار گیرد.

 

وی اعلام کرد: جامعه وکلا بدون شک در سایه یک استقلال قابل قبول و برخورداری از نظامی کارآمد همراه با نظارت برون سازمانی مطمین و گره گشا و همچنین ارتباط منطقی و همراه با تعامل حداکثری بین دستگاه قضایی و کانون وکالت می تواند در خدمت جامعه و میهن اسلامی باشد.

 

ابوترابی فرد همچنین با اشاره به اهمیت کار وکلا در هدایت قضات برای تصمیم گیری عادلانه و مبتنی بر حق، خاطرنشان کرد: باید از اندیشه حقوقدانان عالم برای دستیابی قاضی به شناخت حق بهره گیری کرد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه جامع وکالت در مرکز پژوهش های مجلس، گفت: امیدواریم نتیجه و خروجی این بررسی ها که با ارتباط تنگاتنگ وکلا و صاحبنظران حرفه وکالت و نمایندگان مجلس پدید می آید، موجب ارتقای کانون وکلا و برخورداری از بالاترین ظرفیت در احقاق حق و کمک به دستگاه قضایی و نهاد قضاوت را بدنبال داشته باشد.

 

7 اسفند سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری بعنوان روز وکیل مدافع نام گذاری شده است.

تازه ترین اخبار