In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
تلاش برای کسب درآمدهای پایدارغیرنفتی ضروری است

تلاش برای کسب درآمدهای پایدارغیرنفتی ضروری است

مشهد - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بر تلاش همه مسوولین اجرایی برای کسب درآمدهای پایدار غیرنفتی تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در وضعیت کنونی مسوولین باید به سوی مدیریت مبتنی بر علم و عقلانیت برای کسب درآمد پایدار بدون تکیه و استفاده از درآمد حاصل از فروش نفت تغییر مسیر دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود تحریمها نتوانست جلو پیشرفت کشور را بگیرد، اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه، رشد 30 درصدی بهره وری پیش بینی شده که این مهم به معنای 30درصد افزایش منابع است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر ادامه داد : اعضای شورای اسلامی شهر باید برای تحقق این مهم برنامه ریزی کنند تا به طور واقعی با ارتقای بهره وری روبرو شوند.

 

وی با اشاره به بودجه سال 94 شهرداری مشهد گفت: این بودجه با حدود 30 درصد رشد نسبت به سال گذشته حدود یکصد هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که تقریبا یک دوازدهم بودجه عمومی کشور منهای درآمدهای اختصاصی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر با بیان اینکه بودجه عمومی کشور در سال 94 حدود 120 هزار میلیارد تومان منهای درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده است ، اظهار کرد : درصد قابل توجهی از این بودجه باید از محل درآمدهای منابع نفت محقق شود.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد : رشد 30 درصدی بودجه شهرداری مشهد آن هم در زمانی که با کاهش 60 درصدی قیمت نفت که تاثیر زیادی بر جنبه های مختلف اقتصادی دارد، امری ستودنی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر با تاکید بر ارتقای بهره وری و افزایش درآمدها افزود : در صورت وجود اراده می توانیم کشور را بدون درآمد نفتی و با منابع درآمدی بیشتر اداره کنیم.

 

وی مصداق این ادعا را مدیریت شهری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد: پروژه قطارشهری مشهد در اوج تحریم سامان یافته است و مهندسی اطراف حرم مطهر رضوی ستودنی تر از کاری است که در اطراف حرم مطهر پیامبر اعظم (ص) و آن هم از محل دلارهای نفتی انجام می شود.

 

وی گفت: امروز و در اوج تحریم ها اگر کسی وارد ایران شود و به کلانشهرها سفر کند هیچ اثری از تحریم مشاهده نمی کند.

 

وی افزود: آنچه گردشگران در کشور با آن مواجه هستند یک حرکت پرشتاب در شهرها و کلانشهرها و نوآوری در مدیریت شهری است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر افزود: اگر برای استانداران نیز وظایفی با اختیارات تبیین شده تعریف کنیم آنها می توانند آنچه مدیران شهری محقق می کنند در ساختار بزرگتر عملیاتی کنند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل بزرگ شدن حجم فعالیتهای دولت و انجام وظایف غیر حاکمیتی با کاهش بهره وری روبرو هستیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر با اشاره به مغفول ماندن اصلاح ساختار مدیریتی در برخی سطوح اجرایی کشور اظهار کرد : مدیران و مسوولین باید اصلاح ساختار مدیریتی را مورد توجه قرار دهند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار در انقلاب اسلامی توسط رهبر کبیر انقلاب صورت گرفت، افزود: نظام سازی و اصلاح بنیادین ساختار مدیریت کشور رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران می باشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فر افزود: یکی از رویدادهای مهم عراق، تدوین قانون اساسی آن با نقش برجسته مرجعیت و هوشمندان عراق بود که جمهوری اسلامی فرایند این بستر را فراهم ساخت.

 

وی تاکید کرد : موضوع نظام سازی بحثی مهم است و یکی از حوزه های نظام سازی و تدبیر شکل گیری یک ساختار منظم، شکل گیری شوراهای شهر و روستاست.

تازه ترین اخبار