In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
 ایران رمز پایداری ملت های منطقه و حراست از هویت اسلامی است

ایران رمز پایداری ملت های منطقه و حراست از هویت اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم اتکای اقتصاد داخلی کشور به نفت گفت: تنها راه قطع وابستگی به نفت تجاری سازی و تبدیل علم به فناوری و دانش است تا از فروش نفت خام رها شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی­، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در  پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی که این روزها دوران 36 سالگی تولد خود را سپری می­کند از جایگاه و موقعیت ویژه­ای در منطقه و جامعه جهانی برخوردار است.

نماینده مردم ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موقعیت فاخر سیاسی، امنیتی، دفاعی، علمی و جایگاه امروز کشور تقریبا برای دوست و دشمن شناخته شده است.

وی بیان کرد: ما با واقعیت­هایی روبرو هستیم که یکی از این واقعیت­ها این است که منطقه ما به دلیل حضور نظامی آمریکا و متحدانش به یک منطقه ناامن تبدیل شده است و مردم کشورهای این منطقه زندگی سختی را تجربه می­کنند.

ابوترابی­فرد عنوان کرد: مردم احساس امنیت ندارند چون از سوی گروه­های تروریستی تولد یافته با حمایت غرب و دلارهای نفتی مورد تهدید هستند و هواپیماهای آمریکایی آنها را مورد تهاجم قرار می­دهند که باعث شده تا مردم منطقه زندگی سختی را سپری کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: در ظرف چند ساعت بخشی عظیمی از یک کشور تحت اشغال یک گروه تروریستی قرار گرفت و برای منطقه خطرآفرین شد و در سوریه، لبنان، مصر این شرایط سخت است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دنیایی که به شدت قدرت­های بزرگ آن را ناامن کردند، کشورمان نه تنها در اوج امنیت مشاهده می­شود بلکه ایران رمز پایداری ملت های منطقه و حراست از هویت  اسلامی و تمامیت ارضی و ارتقاء امنیت آن­ها است.

وی افزود: عراق مهمترین و قدرتمندترین پشتوانه خود را جمهوری اسلامی ایران می­داند، این در حالی است که مقامات ارشد نظامی آمریکا در تحلیل های خود اینگونه پیش بینی می­کردند که حداقل 5 سال زمان برای شکست داعش نیاز است اما جمهوری اسلامی با مدیریت صحیح اجازه نداد نقشه پیش بینی شده و طراحی شده اجرا شود.

ابوترابی­فرد گفت: نقشه سقوط قطعی بغداد بود، یکی از دختران صدام در مصاحبه­های خود قبل از حمله داعش گفت به زودی با همان ریسمانی که پدرم اعدام شد مسئولین فعلی عراق اعدام می­شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقشه­ای که برای عراق غربی­ها کشیده بودند عملا انجام نشد و به غیر از موصل، 5 سال به 5 ماه کاهش یافت.

وی ادامه داد: بیشتر مناطق عراق را در حال حاضر آزاد کردند و در شرف آزادسازی است و آن­ها می­دانند که تمام این اتفاقات خوب به خاطر مشاوره نظامی جمهوری اسلامی بود که علاوه بر عراق در لبنان و سوریه تحول بزرگی را آفرید.

ابوترابی ادامه داد: در قدرت دفاع جمهوری اسلامی شرایط به گونه­ای تغییر پیدا کرده است که هیچ قدرتی نمی­تواند هزینه تعرض نظامی به جمهوری اسلامی را ارزیابی کند.

وی افزود: تا چند ماه قبل گاهی بیان می­شد صهیونیست­ها منتظر چراغ سبز آمریکا برای آنکه یکی از مراکز هسته­ای کشورمان را مورد حمله قرار بدهند، وقتی در بلندی­های جولان مرتکب ترور تعدادی از نیروهای مقاومت اسلامی شدند بلافاصله پیام دادند که ما نمی­دانستیم که سردار ایرانی جزء این جمع است. اگر می­دانستیم این اقدام را نمی­کردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صهیونیست­ها همیشه برای خود و دیگران تهدید بودند به طوری که در هنگام تولد این رژیم چه زمانی وجود داشته که صهیونیست­ها خارج از مرزهایشان مورد تهدید قرار بگیرند.

وی بیان کرد: یک قدرت نظامی به اصطلاح گنبد آهنین ، ضرابخانه هسته ای که مدرن­ترین سلاح­ ها در اختیار دارد و از حمایت غرب برخوردار است که سرزمین­های اشغالی را جزء سرزمین­ های خود می­داند نه جزء سرزمین خاورمیانه.

ابوترابی­فرد بیان کرد: برای نخستین بار رسما از سوی یک نهاد انقلابی که بازوی جمهوری اسلامی است مورد تهدید قرار می­گیرد و دقیق­ترین و کاملترین و بی­ هزینه­ ترین عملیات نظامی انجام می شود و صهیونیست­ها هیچ عکس العملی در برابر آن ندارند که این یعنی تغییر موازنه قوا در منطقه به نفع مقاومت اسلامی و اندیشه انقلاب است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ تحلیل­گر نظامی فکر نمی­کرد ما در اوایل دهه 90 به این جایگاه فاخر برسیم، از نظر سیاسی در جهان از جایگاه ویژه­ای برخوردار هستیم به طوریکه پس از جنگ جهانی دوم تا امروز قدرت­های به اصطلاح بزرگ، که بزرگ نیستند از یک سو با هم یک مجموعه متحد 1+5 شده اند، برای یک هدف تعریف شده که آن هدف ممانعت از فعالیت هسته­ای جمهوری اسلامی است.

وی ابراز کرد: آن­ها در هدف خود شکست خوردند و مجبور شدند در یک گفت­وگوی متوازن برای رسیدن به یک نقشه راه مورد قبول جمهوری اسلامی گفت­وگو کنند.

ابوترابی­فرد عنوان کرد: یک سناتور آمریکایی که طراح تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و سخت­ترین تحریم را، تحریم پویا، بالنده اعمال کرده برای آنکه جمهوری اسلامی را در موضع ضعف بلکه شکست قرار دهند امروز اظهارنظرش مبنی بر این باشد که آمریکا در موضع ضعف و جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد.

وی افزود: امروز وقتی نام انقلاب اسلام برده می­شود، تنها ایران را نمی­بینند بلکه نام انقلاب اسلامی با ایران، عراق، سوریه، بحرین، لبنان، یمن و فلسطین گره خورده است و مرزها در نوردیده به طوری که نه تنها تحول فکری و انقلاب اعتقادی و رفتاری انجام می­دهند بلکه نظام­های سیاسی مبتنی بر این تفکر سامان داده که این یک جایگاه فاخر برای نظام جمهوری اسلامی است. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدرت امروز جمهوری اسلامی بر دو پایه و رکن تکیه نموده است رکن نخست نظام سیاسی مردم سالار دینی است، که اگر جمهوری اسلامی با هویت اسلامیت و جمهوریت که با نام مردم سالاری دینی تعریف می­شود این کشور تحقق نمی­ یافت قطعا ما به این جایگاه فاخر دست پیدا نمی­کردیم.

وی ادامه داد: این نظام هویت دینی و اسلامی دارد و هویت خود را در اسلامیت با حضور فقیه عادل، عالم مدیر و مدبر و مورد اعتماد و انتخاب ملت ایران در راس هرم کشور به دست آورده است که این نماد اسلامیت نظام است وگرنه تنها نام اسلام گره­ای را نمی­­گشاید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این اسلامیت در قانون اساسی تبیین شده است و جمهوریت تعریف شده است که نهادهای سیاسی با رای، انتخاب، حضور و مشارکت مردم شکل می­گیرد.

وی بیان کرد: این نظام ظرفیت والای مردم سالاری مبتنی بر دین برخوردارند که در حیات سیاسی خود از آن حراست کرده که خلق نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت­ها بسیار سخت و حراست از آن به مراتب سخت­تر است چون کسانی که به قدرت می­رسند مجال حضور به دیگران را نمی­دهند.

ابوترابی­فرد تصریح کرد: آنچه که از اصل این سرمایه حراست کرده است اسلامیت نظام است که رهبری صالح، پاسدار حراست از مردم سالاری دینی است که مهم­ترین دغدغه رهبری نظام در مدیریت حوادث سال 88 عدم آسیب به مردم سالاری دینی بود.

وی ادامه داد: در طول 4 سال رهبری به گونه­ای تدبیر نمودند که نتیجه­ اش حماسه سیاسی سال 92 شد در غیر این صورت مدل هایی که دیگران اعمال می کردند به این اقتدار سیاسی نمی انجامید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی در حالی این راه سخت را پیمود که از هر سو تحت فشار فراوان بود که این سرمایه بزرگ و مهم است.

وی در تشریح عوامل اقتدار کشورمان گفت: اولین عامل این سرمایه بزرگ است که از اسلامیت و جمهوریت حراست کرد و دومین سرمایه که راه را برای این اقتدار فراهم کرده است رشد، توسعه و پیشرفت علمی کشور است که دانش راه را برای قدرت هموار کرد در غیر این صورت در جایگاه فعلی نبودیم.

ابوترابی افزود: هراس از تعرض به جمهوری اسلامی به خاطر قدرت دفاع نظام است که از پشتوانه عظیم علمی برخوردار است و از تبدیل دانش بهره می­گیرند. این در حالی است که اگر تکیه گاه علمی کشور نبود امروز به یک قدرت موشکی تبدیل نمی شدیم اما امروز شرایط به گونه ای است که موشک های بالستیک جمهوری اسلامی از تمامیت کشور حراست می کنند.

وی ادامه داد: ما امروز برای زدن رادارها دیگر نیازمند به سلاح های مکانیکی نیستیم بلکه جمهوری اسلامی میتواند از لیزر فیبری برای پدافند هوایی استفاده کند و جزو سه کشور برتر جهان در زمینه لیزر باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای اخیر هسته ای کشورمان گفت: دانش هسته ای کشورمان با تکیه گاه علمی، تبدیل دانش به فناوری وارد بلوغ هسته ای جهان شده است که هیچ کشوری قادر به بلوغ هسته ای نخواهد شد و اجازه نخواهند داد و این تنها جمهوری اسلامی ایران است که با تکیه بر دانش و ظرفیت علمی کشور و قدرت سیاسی و اقتدار دفاعی به این سرمایه رسیده است.

وی بیان کرد: کسی دیگر امروز از ایران غیر هسته ای سخن نمی گوید این در حالی است که پرونده مان را به شورای امنیت ارسال کردند و گفتند سانتریفیوژهای نصب شده طی 4 سال باید تعطیل شود.

ابوترابی گفت: این جایگاه فاخر دستاورد توسعه علمی است و نماینده باید با دانش حرکت کند و باید تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم صورت بگیرد اما متاسفانه این اقدام هنوز به صورت عملی صورت نگرفته و علم وارد اقتصاد نشده است.

وی با بیان اینکه آغاز حضور دانش در اقتصاد فروش آن است تاکید کرد: باید در آینده نزدیک اعلام شود که یک قطره نفت برای فروش نداریم و باید نفت را با صدها ارزش افزوده تبدیل کنیم و ان را به فروش برسانیم چرا که این کالا قابل تحریم نیست و این اقدام در توان جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی بزرگ تولید کننده کالا یکی از عوامل مهم و مورد نیاز نیروی انسانی عالم و آزموده است که باید تصمیم بگیریم کشور را به جای نفت خام با تولید اداره کنیم.

وی افزود: ما در این اراده سست بودیم و عزمی برای انجام این کار نبود اما دشمن این عزم را ایجاد کرد که اولین قدم آن تحریم بود اما پس از آنکه دید این عزم جدی نشد به اقداماتی همچون کاهش قیمت نفت دست زد.

ابوترابی عنوان کرد: ما باید اراده کنیم با استفاده از منابعی که در اختیار داریم به سمت تولید حرکت کرده و از هر فرصتی در این راستا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سال 1390 که اوج آثار تحریم ها تلقی می شد هزینه جاری کشور 100 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال 93 براساس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه 150 هزار میلیارد تومان خواهد شد این در حالی است که در اوج تحریم ها و مشکلات اقتصادی 50 درصد هزینه های جاری کشور افزایش پیدا کرده است.

ابوترابی گفت: اگر این 50 هزار میلیارد تومان به هزینه های جاری دولت اضافه نمی شد و به تولید اختصاص می یافت شاهد رشد اقتصاد و فناوری می شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم به این عقلانیت برسیم و قدم های بعدی که برمی داریم براساس تولید علم و دانش در کشور باشد./

تازه ترین اخبار