In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات فوری برای رفاه و آسایش مردم است

سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات فوری برای رفاه و آسایش مردم است

زابل - ایرنا -نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:سیستان و بلوچستان نیازمند اقداماتی است که به سرعت قابل انجام و در زندگی مردم تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روزپنجشنبه در دیدار با مردم سیستان در مصلای المهدی(عج) زابل افزود:سیستان وبلوچستان در کنار سرمایه ها و فرصت ها،با انبوهی از چالش ها و مشکلات اقتصادی روبه رو است که باید با اقداماتی اساسی و کوتاه مدت، راه را برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.

 

وی فراهم آوردن زمینه های قانونی تجارت چمدانی دراین منطقه را ضروری دانست و اظهار داشت: فراهم آوردن تجارت چمدانی در مرز افغانستان در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و این مساله را در کمیته امنیت ملی مطرح خواهم کرد تا تصمیم روشنی دراین خصوص اتخاذ شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی انتقال قسمتی از در آمدهای مرزی میلک و تخصیص این در آمدها برای عمران و آبادانی منطقه را خواستار شد.

 

وی ارتباط ایران با افغانستان را خوب عنوان کرد و گفت: مسوولان ارشد کشور با استفاده از این ظرفیت راه را برای استفاده از آب هیرمند در منطقه سیستان فراهم کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بیان داشت: طرح معافیت مالیاتی برای منطقه سیستان نهایی و به دولت ابلاغ شده که باید به سرعت اجرایی شود تا راه برای اشتغال مردم هموار شود.

 

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری سیستان را برای مردم و کشور مهم توصیف کرد و گفت: منطقه آزاد تجاری در سیستان باعث ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه می شود که باید در کوتاه مدت نهایی و اجرایی شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منطقه سیستان از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر برخوردار و برای گردشگران پرجاذبه است که باید در این حوزه نیز سرمایه گذاری لازم انجام شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تثبیت شن های روان را در دستور کار ویژه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: امروز حرکت شن های روان معضل جدی برای زندگی و رشد اقتصادی مردم ایجاد کرده است که باید با مهار و تثبیت آنها زمینه زندگی مناسب برای مردم فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه سیستان از لحاظ استفاده از انرژی های نو بعنوان قطب مولد انرژی پاک محسوب می شود، بیان کرد: باید راه برای استفاده از انرژی های نو در این منطقه هموار شود. 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه باعث نگهداری مردم در منطقه می شود ایجاد اشتغال پایدار و تولید است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی را زبان گویا مردم در خانه ملت عنوان کردو گفت: امروز آمریکا و ایادی استکباری در تلاشند میان مذاهب و اقوام اسلامی جنگ و جدال ایجاد کنند که در سایه اسلام و رهبری صالح امروز ایران اسلامی به عنوان الگوی وحدت ملی و انسجام اسلامی در دنیا مطرح است و سیستان وبلوچستان بالاترین سطح وحدت را دارد.

 

امام جمعه زابل نیز در این مراسم گفت: مشکلات اقتصادی در سیستان بسیار زیاد است و با مدیریت معمولی، نگاه کارشناسی، مدیریت مداوم و مستمر این استان بعنوان قطب اقتصادی و فرهنگی شرق کشور تبدیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود:مرز در سیستان بعنوان یک تهدید دیده می شود و احداث دیوار امنیتی اقتصاد این منطقه را نابود کرده است.

 

وی بااشاره به ظرفیت های گردشگری فراوان منطقه سیستان اظهار داشت: شهرسوخته با دو درصد کاوش و کشف اولین های جهان در یونسکو به ثبت رسید که با مدیریت و نگاه به آثار باستانی سیستان صنعت گردشگری در ایران متحول می شود.

 

وی استاندار سیستان و بلوچستان را فردی زحمت کش و با برنامه توصیف کرد.

 

امام جمعه زابل خواستار راه اندازی طرح کالای چمدانی در مرز شد.

 

وی گفت: سیستان شکننده شده و باید برای جلوگیری از آسیب های بیشتر اقدامات اورژانسی انجام شود.

 

سیدباقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح معافیت مالیاتی و ابلاغ آن به استان سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح از این پس مردم سیستان 160 روز از سال را مالیات پرداخت نخواهند کرد.

 

وی ادامه داد: دی کلینک هامون پس از مدت ها به بیمارستان تبدیل شد و نیروهای آن از سوی تامین اجتماعی جذب شدند که در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

 

نماینده شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز کمک به شهرداری های منطقه سیستان را از مجلس و دولت خواستار شد.

 

در ادامه تعدادی از مردم با بیان مشکلات خود خواستار حل آن از سوی نایب رییس مجلس شورای اسلامی شدند.

 

نبود اشتغال، عدم ماندگاری و عدم سرمایه گذاری مردم در منطقه، نبود کارخانه، تسریع در اجرای منطقه آزاد تجاری سیستان، استفاده از ظرفیت ها مرزی، راه اندازی تجارت چمدان، اجرایی شدن معافیت مالیاتی، کاهش ریزگردها و مهار شن های روان، پرداخت عوارض سیمان سیستان به شهرداری های منطقه، بازگشایی معابر مرزی ازجمله درخواست های مردم از نایب رییس مجلس شورای اسلامی بود.

تازه ترین اخبار