In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳
بازگشت
دفاع مقدس محصول اندیشه و تفکر برآمده از انقلاب فکری و اعتقادی است

دفاع مقدس محصول اندیشه و تفکر برآمده از انقلاب فکری و اعتقادی است

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس ایران ارزش‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد، تصریح کرد: دفاع مقدس محصول یک اندیشه و تفکر و برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی و یک آرمان سیاسی بلند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی‌، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس که توسط فراکسیون دفاع مقدس مجلس در ساختمان مشروطه برگزار می‌شود، گفت: دفاع مقدس محصول یک اندیشه و تفکر و برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی و یک آرمان سیاسی بلند است، لذا ویژگی‌ها و ارزش‌های خاص خود را دارد که نمونه‌های مشابه آن نه در تاریخ معاصر و در ادوار گذشته تاریخ ایران و تاریخ جهان، منهای مقاطع خاصی که حیات سیاسی انبیای الهی وجود دارد، دیده نمی‌شود.

 

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل پیروزی ملت ایران و خلق دفاع مقدس نیز در همین ویژگی‌ها و اصول و مبانی آن است؛ یک ملت با آرمان الهی و رهبری صالح برآمده از آموزه‌های دینی، فرماندهی کل نیروهای مسلح را به دست یک فقیه‌، اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و فردی عادل و صالح سپرده است و نیروهای تحت فرماندهی او نیز براساس اعتقاد و باور به این جایگاه ایفای نقش می‌کنند.

 

وی ادامه داد: یک ملت با باور و ایمان به جایگاه فرماندهی کل نیروهای مسلح و اعتقاد به سربازان و رزمندگانی که در رکاب او می‌جنگند، خود را مسئول و در خدمت این حرکت بزرگ مشاهده می‌کنند.

 

ابوترابی‌فرد گفت:‌ تمام نیروهای متفکر و انقلابی دنیای اسلام نیز خود را در کنار این جبهه می‌بینند و اینها همان ویژگی‌های اختصاصی دفاع مقدس ایران است که موجب شده ما با یک عملکرد خاص روبرو باشیم.

 

وی با اشاره به تاریخ اسارت اسرا در جنگ تحمیلی بیان کرد: شما کدام اسیر را در تاریخ می‌شناسید که دغدغه آزادی نداشته باشد و دغدغه او صرفاً پیروزی نیروهای تحت فرماندهی رهبری صالح باشد؟

 

نایب‌رئیس اول مجلس از روز صدور قطع‌نامه 598 به‌عنوان روز تلخی برای آزادگان نام برد و گفت: در حالی که در این روز فرماندهان عراقی جشن می‌گیرند، اما اسرا سر بر زانوی صبر می‌گذارند و متاثر هستند، زیرا اعتقاد آنها بر این است که ما ایستاده بودیم تا راه قدس را هموار کنیم.

 

وی تصریح کرد: شما در کدام نقطه از تاریخ می‌توانید چنین موردی را بیابید که فرماندهی کل قوا برای قبول آتش‌بس با آن ادبیات احساسی فرزندان سلحشور خود را آماده پذیرش قطع‌نامه بنماید؟ و این ویژگی دفاع مقدس و رمز تداوم اقتدار و عظمت ما است و لذا این امر را باید پاس بداریم.

 

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: قدرت محصول ایمان، عمل صالح، قدرت دفاعی بازدارنده در بالاترین سطح ممکن، قدرت سیاسی موثر در روابط بین‌المللی ون منطقه‌ای و محصول قدرت اقتصادی برای برون‌رفت از تحریم‌ها و تنگناها است.

 

وی با بیان اینکه یک ملت معتدل و کارآمد باید در همه عرصه‌ها خلق شود، خطاب به میهمانان نظامی این همایش افزود: شما در عرصه کاری به دلیل در اختیار داشتن سرمایه گرانبهای نیروی انسانی، سرمایه ارزشمند به‌دست آمده از دفاع مقدس، ایمان به راه فرارو و باور و اعتقاد به اجرای سیاست‌های تعریف‌شده باید همواره رسالت و مسئولیت خود را در بالاترین سطح ممکن انجام دهید و ما نیز بر دستان پرتوان و قلب‌های نورانی به اعتقاد و اخلاق فرماندهان، درجه‌داران، سربازان و کارکنان نیروهای مسلح با افتخار بوسه می‌زنیم./

تازه ترین اخبار