In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳
بازگشت
صنعت چاپ و بسته بندی در راهبرد فراروی ایران نقش دارد

صنعت چاپ و بسته بندی در راهبرد فراروی ایران نقش دارد

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه های اقتصادی صنعت چاپ و بسته بندی در راهبرد فراروی نظام جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده، موثر و بنیادی دارد. صنعت چاپ و بسته بندی در راهبرد فراروی ایران نقش دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز شنبه در مراسم گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در نمایشگاه بین المللی افزود: شرایط پیش روی نظام اسلامی، ما را در برابر فرصت هایی قرار داده که باید به شایستگی از آن ها استفاده کنیم. 

 

وی اظهار کرد: با تهدیداتی روبه رو هستیم که باید آنها را به فرصت های طلایی تبدیل کنیم، بدون تردید از مهم ترین ارکان اقتدار هر نظام سیاسی پشتوانه های اقتصادی و مالی آن نظام است که در خلق و تولید ثروت، افزایش خدمات و رفاه عمومی، مبارزه با فقر، بسط و گسترش عدالت در جامعه موثر است. 

 

وی ادامه داد: اگر امروز از صاحبنظران در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سوال کنید که از اولویت های نخست کشور کدام است، حوزه اقتصاد را عامل مهم می دانند که آن هم با نگاه به خلق و تولید ثروت، با ارتقای سطح تولید کالا و خدمات مرتبط است. 

 

ابوترابی فر، با بیان این که راهبرد اقتصاد مقاومتی، نقشه راهی برای دستیابی به این اهداف است، اضافه کرد: نقش بنگاه های اقتصادی صنعت چاپ و بسته بندی از گذشته بسیار مهم بوده و اصولا رشد توسعه صنعت چاپ در کشور، علایم روشنی در توسعه فرهنگ و توجه به مقوله علم است. 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که صنعت چاپ به عنوان نهاد موثر در عرصه اقتصاد باید متحول شود، گفت: این صنعت نقش محوری در ارائه حرکت به سمت تولید و دانش دارد. 

 

وی افزود: در مقایسه صنعت چاپ ایران با کشورهای همسایه باید بگویم، مایه تاثر و نگرانی است؛ ما دارای دو قرن پیشینه کار در عرصه چاپ هستیم که باید در این زمینه موفق تر عمل کنیم. 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرایط ویژه کشور، اقتضای نگاه ویژه به این صنعت را دارد، باید با تعریف نقشه راه قابل قبول و مورد حمایت صاحبنظران، کارآفرینان و نیروهای باتجربه، راه تحول در عرصه صنعت چاپ را هموار کرد. 

 

ابوترابی فرد، تصریح کرد: نباید نگاه این باشد که تعرفه کالاها افزایش و تعرفه مواد مورد نیاز کاهش یابد تا به بالندی صنعت کمک کنیم.

 

وی گفت: این موارد علایم روشنی است، اما کاهش یا افزایش تعرفه نباید راهبرد باشد، تحول در سایه تعرفه، تغییر نگاه و نگرش در کارآفرینان و مسوولان این حوزه شکل می گیرد. 

 

ابوترابی فرد با بیان این که اقتصاد دانش بنیان یک واقعیت است، افزود: آماده ایم در مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد این صنعت، نیروی کارآفرین، صاحبنظران در حوزه چاپ و بسته بندی جلساتی برگزار و خروجی آن را پیگیری کنیم. 

 

وی با تاکید بر حرکت به سمت اقتصاد که ستون فقرات آن را بخش غیر دولتی تشکیل می دهد، افزود: باید در این مسیر قدم اصولی برداشته شود و راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار کنیم. 

 

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات با حضور 130 شرکت خارجی و 400 شرکت داخلی از امروز - شنبه - در تهران آغاز به کار کرد.

 

دو هزار شرکت کننده داخلی و خارجی متقاصی حضور در این نمایشگاه بودند که پس از بررسی های انجام شده ، 400 شرکت کننده داخلی و 130 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

این نمایشگاه با دارا بودن 700 غرفه در بخش های چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته و 14 سالن در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است.

 

ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا، سوئد، کره جنوبی، تایوان، فرانسه و اسپانیا از کشورهای حاضر در این نمایشگاه هستند.

 

تازه ترین اخبار