In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش راه نجات کشور است

اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش راه نجات کشور است

قزوین- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اقتصاد دولتی که ۷۰ درصد بودجه آن جاری است نمی توانیم شکوفایی و پویایی کشور رامحقق کنیم و تنها راه نجات کشور سپردن کارها به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست تبیین مضامین و الزامات رهبردی و پیشرفت استان از دیدگاه مقام معظم رهبری در همایش در دیار کهن و فرزانگی در سالروز سفر مقام معظم رهبری ظهر پنجشنبه با حضور محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تاکندی استاد حوزه، حجج اسلام باریک بین و عابدینی امامان جمعه موقت قزوین، مرتضی روزبه استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، دادستان، رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در این همایش گفت: با ظرفیت انباشته شده مدیریتی، علمی، فرهنگی و اقتصادی می توان اقتصاد مقاومتی را در استان قزوین اجرایی کرد.

 

 

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری از نظر نماد دینی بزرگترین اجتماع دینی و نماد پیوند نظام با لایه های ملی و مردمی و پیوند ناگسستنی امت و امام، پیوند دینی دولت، مرجعیت و مردم و یکپارچگی ملت، دولت، مردم و رهبری و مرجعیت نظام بود که می تواند برای همیشه یک نقطه اتکاء و آغازی برای حرکت به سوی افق های بلند باشد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر رهبری راه را برای حرکت پرشتاب استان در اجرای پروژه های اقتصادی، فرهنگی، هموار کرد و این همایش فرصت مناسبی برای ارائه ایده های روشن و مبتنی بر ظرفیت های واقعی استان در عرصه های مختلف است که می تواند با عزم مدیریتی استان محقق شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران امروز در یک نقطه چرخش راهبردی قرار دارد که تاریخ یک ملت را رقم می زند و ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت آغاز یک چرخش برای سقوط و کاهش قدرت ایران بود زیرا کلوپ هسته ای جهان که در دست نظام سلطه است اجازه ورود هیچ کشوری را به این مجموعه نمی دهد و تنها ایران اسلامی است که توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

 

ابوترابی فرد بیان کرد: باید با تدبیر شایسته مسئولان حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف چشم انداز گام برداریم و این حرکت رو به عزت تنها با اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی ممکن می شود.

 

ایران اسلامی عامل ثبات و پایداری منطقه است

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران امروز برای دستیابی به علم و فنآوری با قدرتی پرشتاب در حال حرکت است و در میان بازیگران سیاسی جهان نقش محوری ایفا می کند و برای تداوم این نقش باید اقتصاد مبتنی بر علم و دانش را اجرایی کنیم.

 

 

با بودجه دولتی قادر به اداره کشور نیستیم



حجت الاسلام ابوترابی افزود: حاکمیت نباید خود را مدیر هر پروژه بداند و یکی از بیماریهای کشورهای وابسته به منابع طبیعی آن است که دولت های متکی به فروش نفت خود را متولی هر کاری می دانند و اجازه ایفای نقش به افرادی که می توانند کارهای بزرگی انجام دهند را نمی دهند که این روند باید اصلاح شود.

 

این نماینده گفت: امروز بودجه سال ۹۴ به مجلس تقدیم شده و برای اولین بار در نظام بودجه ریزی کشور از یک ویژگی و نکته مثبت برخوردار است و به دلیل کاهش قیمت نفت رشد حداکثری سه درصد را لحاظ کرده است.

 

وي افزود: اقتصاد ایران اقتصادی دولتی است و با بودجه دولتی هرگز نمی توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم لذا باید مردم در صحنه باشند که در این راستا مسئولیت مدیران فراهم کردن بستر مناسب برای حضور مشارکت گسترده مردم است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود در غیر این صورت به جایی نخواهیم رسید.

 

ابوترابی فرد گفت: امیدواریم استان قزوین در این راه قدم های جدی بردارد و برای کاهش هزینه های اداره کشور و کوچک کردن دولت پیشگام باشد.

 

 

وي افزود: ۷۰ درصد بودجه کشور جاري است و برای پرداخت حقوق و مزایاي كاركنان دولت هزینه مي شود در حالی که با كوچك شدن دولت اين بودجه می تواند در توسعه کشور هزینه شود.

 

ابوترابي بيان كرد: منابع فروش فرآورده هاي نفتي را باید برای توسعه اقتصادی، اشتغال، تاسیس شرکت های دانش بنیان و خلق ثروت هزینه کنیم تا دولت از درآمدهای حاصل از ثروت قدرتمند شود.

 

تازه ترین اخبار