In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
باید پیوند مستحکم بین مسلمانان ایران و دنیا را تقویت کرد

باید پیوند مستحکم بین مسلمانان ایران و دنیا را تقویت کرد

نائب رئیس مجلس وظیفه‌ی علمای اسلام در خصوص برقراری وحدت بین شیعه و سنی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین فرق اسلامی را بسیار مهم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی ، وی صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله سلیمانی، امام جمعه‌ی زاهدان و نماینده‌ی ولی فقیه در امور اهل سنت جنوب شرق ایران، با وی دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار ابوترابی با اشاره به ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی که با سرمایه‌گذاری‌های سنگین توسط دشمنان ایجاد شده است، گفت: در سفری که به ترکمن صحرا داشتیم، یکی از علمای اهل سنت، بهائیت و وهابیت را به عنوان جریان انحرافی در دین اسلام معرفی کرد که این شناخت عمیق نعمت ارزشمندی برای کشور است.

 

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان پیوند استوار و مستحکم بین مسلمانان در ایران و دنیا را تقویت کرد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری وظیفه‌ی علمای اسلام در مقابله با این تهدیدات را بسیار خطیر توصیف کرد و با اشاره به دلایل حضورش در عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت :معتقدم، باید گفتمان دولت در عرصه‌های مختلف دقیقا همان گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

 

ابوترابی افزود: با توجه به شناخت و اشرافم به مسائل مختلف کشور و مشکلات ناشی از همسان نبودن جهت حرکت وارد عرصه شدم و بر این اعتقادم که می‌توان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های کشور، چالش‌ها را از بین برد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

 

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا انگیزه‌ی نیروهای انقلاب در خدمت به مردم و کشور را بالا توصیف کرد و اظهار داشت: باید از نیروهای انقلاب به طور مطلوب استفاده شود و نیروهایی که در عرصه‌ی مدیریت کشور از سر صدق حضور دارند، بدون نگاه‌های بسته‌ی جناحی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

در این دیدار آیت الله سلیمانی امام جمعه‌ی زاهدان نیز جهت گیری‌های دولت نهم و دهم را آسیب پذیر توصیف کرد که باعث ریزش در نیروهای ارزشی شده است.

 

وی ادامه داد به نظرم مشکلات سیاسی جامعه بسیار حادتر از مشکلات اقتصادی است و اگر چه کشور در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زند اما می‌توان با توجه به ظرفیت‌های موجود و مدیریت درست این مسئله را جبران کرد.

 

سلیمانی چالش‌های سیاسی را برای کشور کمر شکن توصیف کرد و افزود: ما در مرزبندی‌ها اشتباه کرده‌ایم و گاهی دوستان را دشمن تلقی کرده، و آنها را از مدار خارج کرده‌ایم و لذا بازسازی چهره امکان پذیر نیست.

 

امام جمعه‌ی زاهدان، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را افرادی توصیف کرد که آبرو و وجاهت گذشته‌ی خود را در طبق اخلاص گذارده‌اند و بر این اساس باید با عنایت به مشکل سیاست اجتماعی مدیریت آینده، ابتدا پیوند و ارتباط با تار و پود جامعه را محقق کند.

 

وی در پایان خاطره‌ای از شهید سید علی اکبر ابوترابی، سید آزادگان عنوان کرد.

 

تازه ترین اخبار