In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
هدایت انسان، هدف عالی قرآن کریم است

هدایت انسان، هدف عالی قرآن کریم است

شهرری - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی هدف عالی قرآن کریم را هدایت انسان دانست و گفت: این هدف ارزشمند در خور کتابی است که آموزگار و معلم آن شخص اول عالم امکان و تربیت یافته ذات احدیت است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)، حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمدحسن ابوترابی فرد' در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران در تالار شیخ صدوق شهرری، افزود: اسلام را نه با زبان بلکه باید با عمل معرفی و تبیین کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر طالب هدایت و در جستجوی سعادت هستیم باید در محضر قرآن زانو بزنیم، افزود: به استناد آیات این کتاب شریف، قرآن در گام نخست به ارایه راه تبیین مسیر بشر و در گام دوم، به عنوان هادی به دست گیری و رساندن او به مقصد می پردازد.

 

حجت الاسلام ابوترابی، تقوا را کلید واژه بهره مند شدن از هدایت باری تعالی دانست و تاکید کرد: افرادی از هدایت قرآن به معنای رسیدن به مقصد بهره مند می شوند که تقوا داشته باشند، انسان به میزان تقوا از قرآن و هدایت آن به معنای رسیدن به قصد برتر بهر ه مند می شود.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به تقوا باید از قرآن بهره مند شد و کلید بهره از معارف وحی نیز استفاده از نور عقل است و کسانی که به محضر عقل و قرآن وارد می شوند گناه را کنار گذاشته و به عقل نزدیک شده و با حقایق ناب وحی نورانی می شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاملان قرآن، گفت: کسانی که توفیق شاگردی قرآن را دارند باید در حد امکان به ویژگی های قرآن مزین شوند و مردم در سایه این ویژگی ها به قرآن وارد می شوند و باید اسلام را نه با زبان بلکه با عمل معرفی کنند.

 

این آیین با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و حاملان قرآن برگزار شد.

 

تازه ترین اخبار