In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
غرب در برابر حقوق مشروع ایران زیاده خواهی نکند

غرب در برابر حقوق مشروع ایران زیاده خواهی نکند

تهران– ایرنا– نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم غرب در مذاکرات وین برای حصول توافق جامع هسته ای براساس واقعیت ها دربرابر خواسته های مشروع و منطقی جمهوری اسلامی ایران زیاده خواهی نکند تا بتوانیم به یک تصمیم صحیح دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران نماد امنیت، وحدت ملی و مردم سالاری دینی و دولت برآمده از آرای مردم در سطح جهان شناخته می شود.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل غرب به این تصمیم رسیده است که باید در یک فضای برابر و در کنار میز گفت و گو به تصمیم مشترک رسید و برای اجرایی شدن آن تصمیم قدم برداشت و به گمان من امروز این موضوع، باور دنیای غرب و آمریکاست.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: آنان تنها راه پیش روی خود را در ارتباط با ایران یک مذاکره برابر و عادلانه می بینند البته در این گفت و گوها در اندیشه دست یافتن به بالاترین برد هستند همانطور که در همه مذاکرات و گفت و گوهای سیاسی طرفین به این آرمان و هدف می اندیشند.

 

ابوترابی فرد، افزود: حضور و گفت و گوی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بین المللی و ان. پی. تی می تواند راه را برای برون رفت از شرایط امروز هموار کند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه غربی ها در این مسیر راه منطقی را نپیمایند به نظر بنده در ابتدا راه برای حرکت جمهوری اسلامی اندکی با چالش روبرو خواهد بود اما این مسیر را با یک شتاب و یک پرواز برای رسیدن هدف طی خواهد کرد.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه اصولا برای رسیدن به هدف باید موانع را با قدرت پشت سر گذاشت، اظهارداشت: از نظر منافع ملی در میان مدت و بلند مدت عدم دستیابی به تصمیم مشترک با 1+5 را به نفع ایران و به ضرر دنیای غرب به خصوص آمریکا و متحدین اروپایی او می دانم.

 

وی ادامه داد: البته از آغاز ورود در این گفت و گوها، جمهوری اسلامی ایران به دنبال این بوده است که در چارچوب منطقی با حفظ منافع ملی چالش های پیش رو را حل کند.

 

دهمین دور گفت و گوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 از 27 آبان ماه برای رسیدن به توافق جامع، در وین اتریش در حال برگزاری است.

 

تازه ترین اخبار