In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳
بازگشت
تاسیس مجمع مجالس آسیایی گامی برای شکل‌گیری پارلمان آسیایی است

تاسیس مجمع مجالس آسیایی گامی برای شکل‌گیری پارلمان آسیایی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ایران در معادلات و تعاملات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم بوده و می‌تواند در آینده به ایفای نقش در مجمع مجالس آسیایی بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز مجمع مجالس آسیایی که عصر امروز با حضور جمعی از سفرا و نمایندگی‌های خارجی مستقر در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آخرین مجمع عمومی آسیایی با ریاست پارلمان پاکستان در لاهور برگزار خواهد شد گفت: طی این مجمع آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در شورای اجرایی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان اجتماعی و اقتصادی هزاره سوم را هزاره قاره آسیایی می‌دانند، عنوان کرد امروزه شاهد تحولات بنیادین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قاره آسیا هستیم و امروز آسیا در عرصه اقتصادی نخستین مقام را در تولید و مصرف انرژی دارد.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز با توجه به جایگاه ویژه جنوب غربی آسیا و نقشه کشورهای مهمی مانند چین، ژاپن، روسیه و هندوستان تحولات فراروی آینده جهان و شکل‌گیری قاره آسیا با عنوان مهم‌ترین تعیین کننده در معادلات پیش رو ارزیابی می‌شود که از این منظر جایگاه APAبه عنوان نخستین نهاد سیاسی فراگیر این قاره کهن به شمار می‌رود.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به کشورهای عضو این نهاد آسیایی اشاره کرد و یادآور شد: 40 پارلمان مهم آسیا مثل ایران، روسیه،‌ هندوستان، چین، پاکستان، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در این نهاد سیاسی آسیایی فعال هستند لذا می‌توان به آینده این نهاد خوشبین بود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه دبیرخانه دائمی این نهاد در تهران تاسیس شد و جایگاه ایران به عنوان یک کشور مقتدر و تاثیرگذار در معادلات و تعاملات اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، امیدواریم که بتوانیم در آینده شاهد ایفای نقش این نهاد در آسیا و سهم جهانی باشیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به یکی از مباحثی که در دبیرخانه به آن توجه می‌شود، بحث ارتباط میان پارلمان‌ها و دول آسیایی است،‌گفت: به هر میزان این ارتباط افزایش یابد کار راحت‌تر خواهد شد چنانچه کارگروهی نیز با این هدف تاسیس شد تا گام به گام در راستای اجرایی شدن مصوبات قدم برداریم.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: شکل‌گیری نهاد آسیایی APAگامی در راستای شکل‌گیری یک پارلمان آسیایی خواهد بود و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور توسط کشورهایی که از لحاظ سیاسی و اقتصادی به یکدیگر نزدیکترند این اقدام کلید بخورد و سایر کشورهای آسیایی را نیز به یکدیگر نزدیک کند./

 

تازه ترین اخبار