In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
بازگشت
سهم بیمار از هزینه‌های درمان باید به کمتر از 30 درصد کاهش یابد

سهم بیمار از هزینه‌های درمان باید به کمتر از 30 درصد کاهش یابد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در کشور گفت: سهم بیمار از هزینه‌های درمان باید به کمتر از 30 درصد کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 21 آبان) در حاشیه برپایی دهکده دیابت در پارک آب و آتش تهران در جمع خبرنگاران گفت: برپایی دهکده دیابت اقدام موثری برای درمان و تحول در حوزه بیماری‌های دیابت است و باید ارتباط مردم با دست‌اندرکاران پیشگیری از این بیماری هموار شود، به دلیل اینکه این بیماری عوارض زیادی دارد و حدود 4 میلیون نفر از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند.

 

نایب‌رئیس مجلس درباره اصلاح نظام سلامت کشور گفت: اصلاح نظام سلامت از سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری ابلاغ داشته و یکی از ارکان مهم قانون برنامه توسعه کشور است.

 

وی افزود: سهم بیمار در هزینه‌های درمان باید به کمتر از 30 درصد کاهش یابد و باید هزینه درمان بیماران به معضلی برای آنها تبدیل نشود، از سیاست‌هایی که دولت و مدیران ارشد باید به آن اهتمام ورزند ارتقای بخش سلامت در کشور است.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم با همکاری مجلس قدم‌های بلندی برداشته شده که برای انجام این مهم منابع حوزه سلامت در بودجه ارتقا پیدا کرد و مجلس با تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده باعث تقویت بودجه بخش درمان و تحول در این حوزه شد.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت اهتمام بورزیم، البته مشکلات را نباید با تخصیص بودجه حل کرد، بسیاری از مسائل ما به ناکارآمدی سیستم ارتباط دارد و نباید فراموش کرد که هزینه‌هایی انجام می‌شود که بهره‌وری لازم را در پی ندارد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تصریح کرد: از وزیر بهداشت و همکاران او درخواست دارم ارتقای بهره‌وری در حوزه سلامت را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

 

وی بیان کرد: ما باید براساس قانون برنامه پنجم حداقل شاهد 30 درصد افزایش بهره‌وری در نظام سلامت باشیم اما تاکنون قدم‌های مطلوب در این حوزه‌ برداشته نشده است، ارتقای بهره‌وری کارایی سیستم را به همراه خواهد داشت بنابراین باید هزینه‌ها به سمتی هدایت شود که با تحقق بهره‌وری زمینه افزایش رضایت مردم فراهم شود.

 

نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر لزوم توجه بر ارتقای بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور افزود: البته مشکل اصلی را نبود یا کمبود منابع پایدار نمی‌دانم، بلکه مشکل ناکارآمدی سیستم است.

 

ابوترابی‌فرد گفت: مردم و مدیران بدانند مشکلات کشور ناشی از عدم تامین منابع نیست، بلکه مشکلات در حوزه‌های درمان و سلامت و همچنین در عرصه‌های مختلف مدیریتی ناشی از عدم بهره‌وری و استفاده نادرست از منابع است.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عموماً کشورهایی که درآمدهای آنها متکی بر منابع طبیعی مانند نفت است، این منابع ارزان و رایگان و سهل‌الوصول را به راحتی هزینه می‌کنند که این موضوع بهره‌وری لازم را در پی ندارد.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دهکده دیابت را افتتاح کرد.

 

گفتنی است در این مراسم جلیلی و خضری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد را همراهی می‌کردند./  

 

تازه ترین اخبار