In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
بازگشت
جامعه مداحان پیشگامان اثرگذار در تحول نظام اعتقادی و اخلاقی هستند

جامعه مداحان پیشگامان اثرگذار در تحول نظام اعتقادی و اخلاقی هستند

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی جامعه مداحان را پیشقراولان و پیشگامان اثرگذار در تحول نظام فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در همایش رونمایی از مجموعه کتب آموزشی تخصصی مداحی اهل بیت گفت: جامعه مداحان می توانند در جهت این تحول نقش بسیار محوری و کلیدی را ایفا کنند و عنایت رهبر انقلاب نیز به مداحان از همین منظر است. 

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: ما باید در همه عرصه ها برای آراسته شدن به تقوا از ظرفیت های خویش بهره بگیریم و «قول سدید» پیام روشنی برای سخنوران و هنرآفرینان و ستایشگران پیامبر و اهل بیت دارد. 

 

ابوترابی با بیان اینکه «قول سدید» قول متقن و مستحکمی است که از بالاترین پشتوانه های علمی و اعتقادی بهره می گیرد، افزود: به همین دلیل این استحکام منطقی اثرگذار و راهگشا خواهد بود و لذا مداحان ما ضمن آراسته شدن به تقوا باید به قول سدید نیز آراسته شوند که روح تقوا است. 

 

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب که نقش مهمی در برجسته کردن جایگاه فاخر ذاکرین اهل بیت داشته اند در پیوند هنر، محتوا، آهنگ، روح انقلابی و اخلاقی و دینی و همچنین سازندگی اشعار با حوزه تلاش موفق شما تاکید فراوانی داشته اند. 

 

نایب رییس مجلس تاکید کرد: شما مداحان راه را برای استفاده کلیدی از مناسبت های راهگشا و تحول آفرینی که دین اسلام فراروی انسان گشوده است هموار می کنید. 

 

وی از ماه رمضان، عرفه، عید قربان، محرم و صفر و همچنین ایام میلاد و شهادت اولیای دین به عنوان فرصت هایی یاد کرد که اگر از این فرصت های کلیدی استفاده نشود به تهدیدهای کلیدی تبدیل خواهد شد. 

 

در این مراسم حداد عادل، بیژن نوباوه، مجتبی رحماندوست، مهدی چمران، تقی پور، پرویز سروری، الیاس نادران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین علی آهی (مدیر خانه مداحان) ، منصور ارضی، علی انسانی، مصطفی خرسندی (رییس کانون مداحان کشور)، محمود کریمی، سعید حدادیان، ماشاءالله عابدی، علی دارابی (معاون صدا و سیما) و حسن گروسی (مدیر شبکه قرآن) و پژوهشگران مذهبی حضور دارند.

 

تازه ترین اخبار