In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳
بازگشت
جایگاه عالی امروز ایران در جهان از پشتوانه دینی رهبری نشات می‌گیرد

جایگاه عالی امروز ایران در جهان از پشتوانه دینی رهبری نشات می‌گیرد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پشتوانه دینی و اعتقادی رهبر معظم انقلاب باعث شده که امروز جمهوری اسلامی ایران از جایگاه عالی در دنیا برخوردار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام والمسلمین ابوترابی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور سید محمد حسن ابوترابی نائب رئیس مجلس و کاظم جلالی رئیس و جواد جهانگیرزاده قائم مقام این مرکز برگزار شد.

 

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره)، گفت: برای کارکنان و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس که به‌عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی و همچنین به عنوان پشتوانه فکری نهاد قانونگذاری فعالیت می‌کنند، آرزوی توفیق دارم.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از زحمات و تلاش‌های دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به دلیل مدیریت خوب این مجموعه تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: دکتر جلالی خود از یادگاران سال‌های دفاع مقدس و مفتخر است که در دوران جوانی به‌عنوان دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس تصریح کرد: ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در امور کارشناسی و پژوهشی بسیار بالاست که باید از این ظرفیت به صورت بهتری در مجلس استفاده شود.

 

وی ادامه داد: فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در دو سال اخیر با رشد تحسین‌برانگیزی روبرو بوده که این امر ثمره تلاش‌های دکتر جلالی و همکارانش در این مرکز است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم بیان کرد: در مرکز پژوهش‌های مجلس طی سال‌های گذشته اصلاحات مدیریتی و نیروی انسانی و ساختاری با مشورت‌ها و تصویب در هیات امنا انجام شده است که باعث شده عملکرد این مرکز ارتقا یابد، ساختار تشکیلاتی مناسب یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود تا کارایی یک نهاد بهبود یابد.

 

وی افزود: قانون اساسی به‌عنوان شالوده ساختاری مدیریتی کشور نقش بسیار مهمی در افزایش کارایی و توفیقات نظام در طول سه دهه گذشته داشته است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دو محور اساسی اسلامیت و جمهوریت باعث شده که نظام به‌عنوان یک قدرت بالنده و تعیین‌کننده در جهان نقش‌آفرین باشد.

 

ابوترابی‌فرد گفت: در قانون اساسی تعریف روشنی از علم و فقاهت ارائه می‌شود، ظرفیت فقاهتی و علمی نقشه راه علمی مطلوب را فراروی مردم ایران قرار داده است.

 

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: برای رفع مشکلات در دستگاه‌ها باید برخی از امور را اصلاح کرد، همچنان که در مرکز پژوهش‌های مجلس با اصلاحات قابل قبولی که انجام شده است زمینه پیشرفت پژوهش‌های علمی فراهم شده است.

 

وی گفت: پژوهشگران نظام بودجه‌ریزی کشور خوب می‌دانند که افزایش حقوق الزاما به ارتقای رفاهی کارکنان منتهی نمی‌شود، بلکه برای بهبود وضعیت رفاهی کارمندان و مردم باید هزینه‌های کشور را کاهش داد و تلاش کرد که اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

 

ابوترابی‌فرد افزود: افزایش حقوق کارمندان و کارگران زمانی می‌تواند به رفاه منتهی شود که منابع آن مشروع باشد، بنابراین باید با توسعه تولید به این مهم دست پیدا کنیم.

 

وی ادامه داد: در اسلام خط قرمزی برای پیشرفت و توسعه وجود ندارد، براساس تعالیم اسلامی خط قرمز را علم، دانش و عقل تعریف می‌کند. بنابراین باید از علم و دانش استفاده کرد، اگر ایمان به قیامت نباشد، انسان حیات علمی نیز نخواهد داشت و عامل قدرتمندی که انسان و مدیران را در مسیر علم پیش می‌برد، ایمان به خدا و روز قیامت است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر نقش دین در پیروزی رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس گفت: اگر دین وجود نداشت، دفاع مقدسی نیز وجود نداشت. دین و تعالیم دینی باعث شد که مردم به میدان بیایند و حتی مادران، فرزندان خود را برای حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ تشویق کنند.

 

ابوترابی‌فرد افزود: دین ما را در مسیر علمی پیش می‌برد و نباید فراموش کرد مبانی علمی در سایه دین تحقق پیدا می‌کند. اگر دین در شخصیت امام راحل (ره) تجلی نداشت امام نمی‌توانست آن فرماندهی خوب را در سال‌های دفاع مقدس ارائه کند.

 

وی گفت: پشتوانه دینی و اعتقادی رهبر معظم انقلاب باعث شده که امروز جمهوری اسلامی ایران از جایگاه عالی در دنیا برخوردار شود.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مرکز پژوهش‌ها در توسعه علمی مجلس یادآور شد: به دلیل اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس با نهاد قانونگذاری و همچنین نهادهای اجرایی در ارتباط است، می‌تواند پژوهش‌های علمی، منطقی و کاربردی‌تر ارائه دهد.

 

در پایان این مراسم با حضور کاظم جلالی و جواد جهانگیرزاده از جمعی از فرزندان شهدای دفاع مقدس و همچنین ایثارگران و بسیجیان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

 

تازه ترین اخبار