In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
برخی تصمیمات ورزشی مسئولان

برخی تصمیمات ورزشی مسئولان "ناپایداری" است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس گفت: در آستانه بازی‌ها شاهد تغییر مربی‌ای که با نظر جدی مجموعه دستگاه مدیریتی حوزه ورزش انتخاب شده و کارش را آغاز کرده، مواجه می‌شویم که اینگونه تغییرات به طور قطع آسیب‌های جدی را بر حوزه ورزش وارد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم، با اشاره به اینکه این خبرگزاری یک بنگاه خبری است که به دست توانای نیروهای متعهد و کارآزموده انقلاب بنیان نهاده شده و شکل‌گیری آن را براساس اصول و مبانی صحیح و قابل دفاع است، گفت: با توجه به اینکه خبرنگاران و دوستان مؤسس این خبرگزاری از تجارب ارزشمند و موفق مدیریتی برخوردارند، حدود یک سال و نیم برای طراحی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعریف ساختار تشکیلاتی این بنگاه وقت گذاشتند که این در حقیقت به دست آوردن یک نقشه راه درست برای حرکت پیش‌رو است.

 

وی افزود: به اعتقاد بنده یکی از دلائل موفقیت این نهاد که در طول 2 سال تقریبا جزو یک یا دو خبرگزاری اول کشور، با تولید روزانه به طور متوسط 1200 تا 1400 خبر است، اندیشه و طراحی مدل و وقت گذاردن برای رسیدن به یک نقشه راه قابل قبول است.

 

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه در تأسیس این خبرگزاری بر اصول و نقشه راه پافشاری و اصرار شده است، تصریح کرد: به گمان بنده این اصول همگی قابل دفاع است، زیرا اراده جدی بر استفاده از نیروهایی که از 3 ویژگی، انگیزه و تعهد لازم برای ایفای نقش، دانش و تخصص قابل قبول و تولید کار با کمترین هزینه وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه هر بنگاهی که بخواهد قدم موفقی بردارد باید بر تعهد، تخصص و تولید کار پافشاری کند، گفت: اگر هدفی غیر از این داشته باشد به اهداف و نتایج دست پیدا نمی‌کند.

 

 

وی در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه توجه به این اصول و رعایت آن‌ها در مقام عمل، جایگاه خبرنگاران این بنگاه خبری را به دلیل سطح دانش و تجربه کاری و اطلاعات نسبی یا فراتر در حوزه و انگیزه و تلاش برای تولید کار با هزینه کمتر را ارتقا بخشیده و خبرنگاران این خبرگزاری توانسته‌اند موفقیت قابل قبولی در این زمینه به دست آورند و فکر می‌کنم در رقابت با خبرگزاری‌هایی که عمر طولانی دارند، خبرگزاری تسنیم توانسته از آن‌ها در مدت 2 سال سبقت بگیرد و این به خاطر عقبه ارزشمند تسنیم است.

 

نایب رئیس مجلس همچنین در ادامه توجه به تربیت و آموزش نیروی انسانی در خبرگزاری تسنیم را یکی از مصادیق ارتقای سطح کیفی این خبرگزاری دانست و گفت: نکته دیگری که در این نهاد مورد توجه قرار گرفته، توجه ویژه به معاونت آموزش و تربیت نیروی انسانی است که باید به طور مدام در جهت افزایش سطح دانش و اطلاعات و ارتقاء توانایی کارکنان تلاش کرده و راه را برای به کارگیری نیروهای با توانایی بیشتر هموار کند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر نقش نیروی انسانی در تمام حوزه‌های زندگی افراد و نقش برجسته آن، خبرگزاری تسنیم را الگویی برای سایر حوزه‌ها در زمینه تربیت و آموزش نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: توجه به این حوزه باید در دستور کار همه مسئولین در همه حوزه‌های مدیریتی قرار بگیرد که امیدوارم خبرگزاری تسنیم در این جهت همیشه پیش رو و پیشگام باشد.

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در زمینه فساد در فوتبال اشاره کرد و گفت: الآن خاطرم نیست که آیا گزارش کمیسیون اصل 90 نهایی شده و آن را به هیئت‌رئیسه ارائه کرده اند یا خیر، اما مسئله مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

نایب رئیس مجلس در همین زمینه یکی از آسیب‌های عمده‌ در حوزه‌های مدیریتی کشور را تصمیمات ناپایدار دانست و افزود: بنده معتقدم که تصمیمات ناپایدار در هر حوزه‌ای آسیب می‌زند، لذا یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای کارآیی و توانایی مدیریتی کشور، تصمیمات صحیح پایدار است.

 

** در حوزه ورزش ما شاهد تصمیماتی هستیم که تکرار ناپایداری‌های گذشته است

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: به اعتقاد بنده در حوزه ورزش ما شاهد تصمیماتی هستیم که تکرار ناپایداری‌های گذشته است که وزیر ورزش و جوانان باید به شدت مراقبت کند. اینگونه تصمیمات آسیب‌های جدی را برای مدیریت کشور و به طور خاص برای حوزه مسئولیت وی در پی خواهد داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

** تغییر فوری مربی و مدیرعامل باشگاه پرطرفدار فوتبال آسیب‌زاست

 

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی تصمیمات عجولانه و ناپایدار در ورزش کشور در تمامی سطوح, گفت: به عنوان مثال، ما در آستانه مسابقات لیگ شاهد تغییر عاجل مدیرعامل یک باشگاهی که بسیار در کشور پرطرفدار است، هستیم و یا در آستانه بازی‌ها شاهد تغییر مربی‌ای که با نظر جدی مجموعه دستگاه مدیریتی حوزه ورزش انتخاب شده و کارش را آغاز کرده، مواجه می‌شویم که اینگونه تغییرات به طور قطع آسیب‌های جدی را بر حوزه ورزش و کلان مدیریتی کشور وارد خواهد کرد.

 

نایب رئیس مجلس در توصیه‌ای به وزرای دولت، اظهار داشت: بنده توصیه‌ام به دولت و وزرا این است که به طور جدی مراقب باشند که تصمیمات صحیح، اصولی و پایدار اتخاذ کنند. تغییر تصمیمات به خصوص در حوزه ورزش که مردم آثار منفی و مثبت آن را زود متوجه می‌شوند، زیا‌ن‌بار است که امیدوارم در این جهت هم شاهد اصلاح باشیم.

 

تازه ترین اخبار