In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳
بازگشت
خوشا به حال هنرمندانی که از هنر اصلاح نفس برخوردارند

خوشا به حال هنرمندانی که از هنر اصلاح نفس برخوردارند

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : خوشا به حال هنرمندانی که از هنر اصلاح نفس برخوردارند و به عنوان یک هنرمند موفق هنر تذهیب و تربیت نفس را به دست آورده اند و در مسیر اصلاح جامعه قدم های بلندی برمی دارند.

آیین پایانی جشنواره سراسری دانشجویی «باران رحمت» ویژه دانشجویان مراکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور با حضور سید محمد حسن ابوترابی فرد؛ نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، در این مراسم علاوه بر حمید شاه آبادی؛ مشاورهنری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر، محسن مومنی؛ رئیس حوزه هنری و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و همچنین هنرمندان کشور در باغ موزه قصر حضور داشتند. 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش همه دانشجویان و مدیران جشنواره، گفت: اگر بگوییم عالم هستی در همه ابعاد مظهر هنرنمایی خدای متعال است سخن کاملا درست و غیر قابل نقد و ابهامی گفته ایم.

 

وی افزود: خدای سبحان مظهر والاترین هنرنمایی در عالم هستی است؛ ذات اقدس احدیت؛ دانش، حکمت، رحمت و صفات جلال و جمال خود را در مجموعه هستی به نمایش گذاشته است و هنرمندانی که با بهره از استعداد والای انسانی خویش در عرصه های گوناگون زندگی هنرنمایی می کنند مظهر قدرت، دانش خدای متعال در ظرفیت محدود وجودی خویش هستند.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیزی که تلاش کنند معارف دین و قرآن را آموخته و از ظرفیت علمی خویش بهره بگیرند برای انتقال آموزه ها و معارف وحی، از این افتخار برخوردارند که دانش، توانایی و هنرآفرینی خود را در بهترین حوزه تربیتی انسان به کار گرفته باشند و آن را برای تعالی بشر هموار نموده اند.

 

حمید شاه آبادی نیز در این مراسم گفت: جشنواره «باران رحمت» تلاش دانشجویی است که بدنه مراکز آموزش فرهنگ و هنر کشور ما برای اظهار ادب و ادای دین به ساحت قرآن کریم و برای معرفی مفاهیم بزرگ قرآنی در قالب هنر انجام داده اند. 

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با استقبال دانشجویان و ارائه آثار ارزشمند هنری در بخش های مختلف شکل گرفت ، افزود: باید از فرصت ماه رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی در مراکزخود بیشتر استفاده کنیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه مند هستیم به اینکه از فرصت های مختلف استفاده کرده و قرآن را به متن جامعه و بطن جریان دانشجویی کشور بیش از گذشته منتقل و هدایت کنیم؛ بنابراین دانشجویان ما در سراسر کشور تلاش کردند که با جدیت با این جشنواره برخورد داشته باشند. 

 

صدیقه اورعی، طیبه فراهانی، شهلا خلفی ، ژیلا زروری زاده، آسیه عطوفی، محمدرضا برقعی، رسول تاج الدینی از دانشجویان برگزیده در بخش فعالیت های قرآنی این جشنواره بودند که از آنها با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد. 

 

تازه ترین اخبار