In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
آیت‌الله بهجت تمام سرمایه خود را برای کدام وعده الهی می‌داد

آیت‌الله بهجت تمام سرمایه خود را برای کدام وعده الهی می‌داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به معتکفان دانشگاه تهران گفت: شما در اعتکاف، حالات خوشی دارید و حفظ این حالت بسیار سخت است و آیت‌الله بهجت(ره) حاضر بود برای اینکه هنگام مرگ بدون ایمان از دنیا نرود، تمام هستی خود را تقدیم کند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد‌ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم معنوی اعتکاف دانشگاه تهران با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت آیت‌الله بهجت(ره) گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت در طول عمرش یک گناه هم نکرده بود، بنده این را از دوستانشان که می‌دانستند پرسیده‌ام و روزی هم به نحوی بر منبر گفتم تا اگر خلافش هست پاسخ دهند، من گفتم عالمی را که در خدمتشان هستیم افتخارشان این نیست که در طول عمرشان یک گناه نکرده باشند بلکه ایشان مراقب بودند که یک لحظه از یاد خدا غافل نشوند.

 

وی افزود: آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمودند: در سنین نوجوانی سفری به کربلا داشتند و در آن خیل جمعیتی که برای نماز جماعات می‌آمدند شرکت کردم، اما جایی برای ایستادن نبود، لذا به مکانی که در آن شمع روشن می‌کردند رفتم و چون جثه ریزی داشتم در جاشمعی ایستادم و نماز خود را خواندم.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: آیت‌الله بهجت می‌فرمود در آن سنین نوجوانی در حرم اباعبدالله الحسین(ع) مکاشفاتی داشتم و به واسط کوچکی و صغر سن فکر می‌کردم، همه افراد، این حالت را دارند و من تا آخر عمر این حالت را حفظ کردم- 90 سال حفظ شد-.

 

وی خطاب به معتکفان مسجد دانشگاه تهران گفت: شما در اعتکاف، حالات خوشی دارید و آیا می‌دانید چه نورانیتی یافته‌اید؟! حفظ این حالت بسیار سخت است، آیت‌الله بهجت (ره) با مراقبه و دقت آن را حفظ کردند و ایشان حاضر بود هر چه دارد را در مقابل یک وعده قطعی خداوند تقدیم کند. این مسأله در دوران کهولت سن ایشان بود و آن اینکه هنگام مرگ بدون ایمان از دنیا نرود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت(ره)‌ بعداز 90 سال مراقبه، هنوز نگران آن بود که نکند محمدتقی بهجت بی‌دین از دنیا برود و علتش این بود که این مرد بزرگ الهی نفس خویش را شناخته بود و همین نگرانی موجب نجات ایشان شد.

 

وی ادامه داد: انسان در سیرش در عالم دنیا باید دو نعمت معرفت نفس و توجه و توکل را از خداوند متعال بخواهد، چرا که هر چه انسان به کمال برسد، این دو معرفت در جان او اوج می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز داشت: یکی از نکاتی که آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمود این بود که چرا مشکلات جهان اسلام هر روز زیادتر می‌شود، اما هیچ تفاوتی در دعاهای ما مشاهده نمی‌شود، از این‌ رو رفع مشکلات مختلف مسلمانان به دعا نیاز دارد، پس شما معتکفان عزیز باید دعاهایتان را زیاد کرده و برای همه دعا کنید.

 

وی افزود: آیت‌الله بهجت درباره سید بن طاوس(ره) که تقریباً همه علما درباره شخصیتش اذعان دارند که بعد از امام معصوم شخص اول است، می‌فرماید که وی در کتاب اقبال می‌گوید: من در شب‌های قدر-اکنون این شب‌ها، شب قدر شما معتکفان است- برای هدایت و رستگاری کفار دعا می‌کنم و این روح اصلاح است، بنابراین دعاهای شما جوانان معتکف گره‌ها را می‌گشاید، از آن غافل نباشید.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تاریخچه اعتکاف در ایران یادآور شد: فرهنگ اعتکاف در ایران وجود نداشت و فقط به صورت خیلی محدود در شهر مقدس قم آن هم در یک مسجد برگزار می‌شد و ابتدا اعتکاف از دانشگاه تهران شروع شد و خانمی هم در سال‌های اول برگزاری اعتکاف خوابی دیده بود که در آن اعتکاف مسجد دانشگاه تهران و مسجد امام مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته است.

تازه ترین اخبار