In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
تربیت انسان مهم‌ترین رسالت معلم است

تربیت انسان مهم‌ترین رسالت معلم است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تربیت انسان را مهم‌ترین رسالت معلم دانست و گفت: نیروها مناسب با نیاز کشور تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از فرهنگیان بسیجی و شاهد و ایثارگر گیلان در دهکده ساحلی این بندر با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، آنها را قشر تاثیرگذار جامعه خواند.

 

وی اظهار کرد: انتخاب سالروز شهادت معلم بزرگ و آموزگار شهید علامه استاد مطهری به نام روز معلم نشان دهنده جایگاه و منزلت آموزگاران و معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید مطهری تراز معلم را در انقلاب اسلامی تعریف کرد، افزود: شهید مطهری شخصیت برجسته در تهذیب نفس و طهارت روح و پرواز در قله‌های رفیع دانش داشت.

 

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری دریافت صحیح نیازهای نسل خود و حوزه‌های تهدید اندیشه، روح و روان جان انسانی را رصد کامل کرد و گفت: انسان در حوزه تدریس باید به بالاترین سطح دانش خود را آراسته کند و از جایگاه علمی برخوردار باشد.

 

ابوترابی‌فرد، ادامه داد: معلم تلاش می‌کند در حوزه تعلیم خود به بالاترین سطح دانش و معرفت دست یابد و شهید مطهری نمونه برجسته این حوزه است.

 

وی ویژگی دیگر معلم را «بیان» عنوان کرد و یادآور شد: «بیان» بالاترین نقش را در جذب مخاطب دارد و سخن از مبانی علمی و مستدل دعوت به معرفت‌الله را در دل مطرح می‌کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقش معلم و متعلم باید به‌هم گروه بخورد و مانند پیوندی بین مادر با فرزند و این رابطه عاطفی موجب می‌شود که مادر با لبریز از عاطفه با فرزند سخن می‌گوید و حتی سیلی او از روی محبت است و فرزند کینه‌ای در این سیلی نمی‌بیند بلکه عشق و محبت می‌بیند.

 

وی پیوند روحی و عاطفی را موجب جایگاه رفیع پیامبر (ص) دانست و یادآور شد: اطمینان دارم یکی از دلایلی که خداوند حضرت موسی را در خانه فرعون در مسیر رشد پیش برد در کنار شخصیتی مانند آسیه همسر فرعون بود.

 

ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه مصلحت دیگری در این زمینه بود، ادامه داد: مصلحت این بود که بین فرعون و حضرت موسی (ع) رابطه عاطفی پدر و فرزند شکل بگیرد و از این رابطه استفاده و قلب فرعون نرم شود.

 

وی افزود: معلم با این رابطه عاطفی است که می‌تواند دانش خود را به دانش‌آموزان منتقل کند و حدیث سعادت او باشد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری را دغدغه سعادت جامعه و رستگاری خواند و گفت: این دغدغه بود که در بالاترین سطح از دانش روی آورد.

 

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری تمام حوزه‌ها را می‌شناخت، تصریح کرد: امروز در حوزه آموزش و پرورش و حوزه عالی کشور باید به نیاز جوانان توجه داشته باشیم و بدانیم به کدام حوزه باید بیشتر بپردازیم.

 

ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه تمام موارد علمی در آموزش و پرورش آماده شده است تا به دانش بالاتری دست یابند، خاطرنشان کرد: نیروها مناسب با نیاز کشور تربیت شوند.

 

وی متذکر شد: به کسانی که با دانش لازم به حوزه بازار راه یافتند از نظر رفاه و زندگی و درآمد با کسانی که درس را رها کردند فاصله بیشتری دارند.

 

این مسئول تربیت نیروی مناسب با ظرفیت و نیاز جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: آسیب‌ها در این دهکده جهانی ما را مورد تهدید قرار داده اما ظرفیت فرهنگی و اخلاقی کشور مسیر ما را هموار کرده است.

 

وی مهم‌ترین رسالت معلم را تربیت انسان خواند و یادآور شد: امروز جوامعی پیشرفته می‌شود که تکیه بر نیروی انسانی تربیت یافته، عاقل، مودب و وارسته و مسئولیت‌شناس داشته باشد.

تازه ترین اخبار