In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
روحانیت کلیدواژه فرهنگ کشور است

روحانیت کلیدواژه فرهنگ کشور است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت کلیدواژه فرهنگ یک کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی امروز بعد از ظهر در جمع طلاب و روحانیان رفسنجان با بیان اینکه این شهرستان شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در کشور دارد، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمیان امام جمعه فقید این شهر تکیه‌گاهی برای دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: دفاع مقدس تنها بر شانه‌های نیروهای نظامی بار نداشت، بلکه روحانیت و مردم نیز نقش بسزایی در این دوران و تمام دوران‌های انقلاب ‌و نظام جمهوری اسلامی دارند.

ابوترابی، مسجد امام خمینی (ره) و منزل حجت‌الاسلام عباس‌ پور‌محمدی را پایگاه مردم در دوران انقلاب دانست و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند «من حرف‌هایی که در هیچ جا نمی‌توانستم بزنم در مسجد امام خمینی (ره) رفسنجان ایراد می‌کردم‌» و این نشان از سابقه دیرینه فرهنگی و مذهبی این شهر دارد.

وی رفسنجان را پایگاه خلق اندیشه‌ و ایمان خواند و گفت: علمای این شهر به همراه دیگر علما پیشگامان فرهنگ در کشور هستند.

ابوترابی احیای تفکر و اندیشه‌های امام راحل برای تثبیت و تحکیم دین و فرهنگ اسلامی را مهم دانست و بیان داشت: انسان با‌فرهنگ یعنی انسان با‌تقوا و انسانی که تقوا دارد به ارزش‌های دینی اهمیت می‌دهد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که هنگام نماز اگر امام جماعتی وجود نداشت، ارباب رجوع و کارمندان مدیرشان را به عنوان شایسته‌ترین فرد برای اقتدا به نماز بپذیرند و نظیر این‌گونه مردانی در کشور ما کم نیست.

تازه ترین اخبار