In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
شخصیت انسان در سایه کار و تلاش شکل می گیرد

شخصیت انسان در سایه کار و تلاش شکل می گیرد

رفسنجان- کرمان- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت انسان در ابعاد مختلف انسانی، معنوی و علمی در سایه کار و تلاش شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ روز پنجشنبه در جشن کارگران شهرستان رفسنجان افزود: انسان مسوول کار خویش و دنیا مسوول کار انسان است و آخرت نیز چیزی جز محصول کار بشر نیست.

 

وی ادامه داد: همه ما کارگرانی هستیم که با کار خویش شخصیت خود، جامعه خویش و بالاخره دنیا و آخرت خود را یا آباد و یا ویران می کنیم و عالم آخرت تجسم واقعی و عینی کاری است که ما در عالم دنیا خلق کرده ایم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: ما حقیقت کار خود را در عالم دنیا متوجه نمی شویم و این واقعیت کار را در آخرت متوجه خواهیم شد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار ما یک ظاهر و یک باطن دارد، گفت: در دنیا با ظاهر عمل آشنا هستیم و باطن عمل در آخرت تجسم پیدا خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: آیات فراوانی این واقعیت را بیان می کند که آخرت تجسم عمل و کار انسانی است لذا باید برای کار خود اهمیت ویژه ای قائل شویم و با نگاه ویژه کار خود را ارزیابی کنیم.

 

وی ادامه داد: آن کاری دنیا و آخرت را آباد می کند که عمل صالح و آن کاری دنیا و آخرت را تباه می کند که عمل غیرصالح باشد.

 

وی به ویژگی های عمل صالح اشاره کرد و گفت: عمل و کار و الهام گرفتن کار از یک انگیزه صحیح، عمل صالح محسوب می شود که هر چقدر انگیزه انسان در کار بالاتر باشد نقش آن در آبادانی دنیا و آخرت بیشتر است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: اگر می بینید کار ایثارگران و رزمندگان، شهدا و آزادگان صبور در دوران دفاع مقدس یک کارستان را خلق کرد برای آن است که انگیزه والایی داشتند و یکی از مهمترین دلایل کارستان دفاع مقدس انگیزه های استثنایی است.

 

وی اظهار کرد: آن کس که برای اداره خانواده خویش تلاش می کند انگیزه پاکی دارد که در بیانی از معصوم (ع) آمده است آنکه برای خانواده تلاش می کند مانند مجاهد در راه خداست.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کارگران گفت: شما نیز همین گونه هستید و این انگیزه را کوچک نشمارید و هر قدر این انگیزه از خانواده به محیط فامیل، شهر و استان و کشور و حتی به محیط جامعه بشری ارتقا یافت انگیزه ، انگیزه بالاتری است.

 

وی بیان کرد: در کنار انگیزه آنچه موجب ارزش عمل است پشتوانه علمی و انطباق آن کار با مبانی درست و اصول تجارت، اصول مبتنی بر خلق ثروت، اصول مورد امضای شریعت و اصول مورد امضای عقل و فطرت انسانی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این رابطه به ذکر مثالی در این رابطه پرداخت و گفت: یکی از حوزه هایی که شرع مقدس و فطرت انسان بر آن تاکید می کند تلاش در عرصه کشاورزی است.

 

وی ادامه داد: کشاورزی یک کار، صنعت هم یک کار و تجارت نیز کار دیگر است و در حوزه کشاورزی تلاش کردن از مزیت های ویژه ای برخوردار است که البته کشاورزی استثناهایی دارد مانند اینکه برخی کشاورزی ها در افغانستان مورد تباهی می شود. 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد، تصریح کرد: هر قدمی در این حوزه با اصول علمی برداشته شود، گام مهمی برای ارتقای محیط زیست و سلامت انسان است و شما در عین اینکه برای خلق ثروت گام برمی دارید برای محیط زیست هم تلاش می کنید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه های صنعت در عین اینکه ثروت تولید می کنند به محیط زیست آسیب وارد می کنند که گاهی این عمل، عمل صالح نیست و در کشاورزی نیز باید اشاره کنم آن کاری مفید است که مورد امضای عقل، دین، علم و دانش باشد و به منابع آب و خاک آسیب وارد نکند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه برای شخم زدن زمین از تراکتور استفاده می کنند که روی آن تفکر بسیاری شده است و از مزیت آن یاد می کنند که برای آبادانی زمین حرکت می کنند اما این کار به فرسایش خاک نیز می انجامد.

 

وی افزود: خاک رفسنجان که می گویند حاصلخیز است و توانایی تولید پسته را دارد، اما قدردان آن نیستیم زیرا با بهره برداری بی رویه از منابع آب، منابع آب و خاک را در معرض خطر قرار می دهید.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد، افزود: آن کشاورزی درست است که حفظ منابع آبی و حفظ منابع خاک را در بر داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: در صنعت آن کاری مفید است که به محیط زیست آسیب نرساند و به همین دلیل ارزش انسان به کار اوست و کار با انگیزه عالی و با پشتوانه علمی و با انطباق سنن الهی دنیا و آخرت را آباد می کند.

 

وی افزود: باید در ایران از کار، کارآفرینان و کارگران با همه وجود حمایت کنیم. 

 

وی بیان کرد: استان کرمان استانی با کار، تلاش و فعالیت در عرصه صنعت و کشاورزی و ارائه خدمت شناخته شده و از جایگاه نسبی خوبی برخوردار است. 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم از ظرفیت های موجود این استان خوب بهره برداری شود و در تولید ثروت، ثروت مادی، معنوی و اخلاقی که همه با کار بدست می آید پیروز باشید و قدم های بلندی بردارید.

تازه ترین اخبار