In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
مشکلات اقتصادی کشور نتیجه اجابت نکردن دعوت خداست

مشکلات اقتصادی کشور نتیجه اجابت نکردن دعوت خداست

گناباد - ایرنا - نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی کشور نتیجه این است که ما دعوت خدا را اجابت نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدحسن ابوترابیˈ سه شنبه شب در جمع اعضای شورای اداری و شوراهای اسلامی شهر و روستای گناباد با استناد به آیات قرآن افزود: اسراف در قرآن به عنوان ضدارزش و اسرافکاران برادر شیطان معرفی شده اند. 

 

وی گفت: در اسلام و قرآن شناسنامه هر ملتی ˈکارˈ معرفی شده و حضرت یوسف برای تحول اقتصادی دو اصل ˈکار و مصرف کمˈ را مورد توجه قرار می دهد با این وجود ما در دنیا از نظر تولید وضعیت مناسبی نداریم و از نظر مصرف نیز در راس کشورهای جهان قرار داریم. 

 

او ادامه داد: مردم ایران برای رسیدن به حیات اقتصادی باید دستورات قرآنی را بفهمند و اجرا کنند. 

 

ابوترابی افزود: ما در دفاع مقدس دعوت الهی را اجابت کردیم و امروز یکی از امنترین کشورهای دنیا در ناامنترین منطقه جهان هستیم. 

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین با گرامیداشت ˈروز ملی شوراهاˈ گفت: اقامه نماز به بهترین وجه می تواند حیات سیاسی و اجتماعی ملت را تضمین کند و نماز جمعه بهترین دلیل است بر اینکه اسلام دین سیاست و اجتماع می باشد.

 

وی اظهار داشت: در قرآن کریم بعد از اقامه نماز ˈمشورتˈ مطرح شده که اهمیت هم اندیشی را اثبات می کند و خداوند فرموده است که مومن بدون مشورت با اهلش تصمیم نمی گیرد. 

 

او با تاکید بر این نکته که در جمهوری اسلامی مشارکت مردم بسیار پررنگ است گفت: مردم ایران از طریق صندوق رای مشارکت خود را برای اداره کشور نشان می دهند. 

 

وی افزود: دعوت مردم به مشورت بعد از دستور به اقامه نماز این معنا را می رساند که نماز می تواند سطح مشورت و آگاهی اهل مشورت را ارتقاء بخشد. 

 

ابوترابی در ادامه درباره توانمندیها و ظرفیت گناباد نیز گفت: قنات این شهرستان باید به عنوان شناسنامه ملت ایران در مدیریت منابع معرفی شود. 

 

وی افزود: در دو هزار و پانصد سال پیش مردم این منطقه توانسته اند اوج اقتدار علمی و مهندسی را به نمایش بگذارند که امروز شاهد هستیم بعد از 15 سال خشکسالی قناتی با آبدهی 150 لیتر در ثانیه به حیات خود ادامه می دهد. 

 

ابوترابی تبدیل ایران به یکی از مقتدرترین کشورهای دنیا را یک ضرورت خواند و گفت: ما باید به سویی حرکت کنیم که به اقتداری برآمده از تبعیت از ولایت فقیه، عدالت و مشارکت مردم دست یابیم.ک/2 

تازه ترین اخبار