In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
کاهش 10 برابری هزینه های ایجاد اشتغال با توسعه زیرساخت های فنآوری اطلاعات

کاهش 10 برابری هزینه های ایجاد اشتغال با توسعه زیرساخت های فنآوری اطلاعات

نایب رئیس مجلس در همایش معرفی شرکت مگ تل به عنوان دومین اپراتور تلفن ثابت کشور گفت: توسعه زیر ساخت‌های فنآوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا 10 برابر کاهش دهد و زمینه دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه ‌گذاری در حوزه ارتباطات و معرفی دومین اپراتور سراسری تلفن ثابت (مگ تل) گفت: ابتدا برای تمام کسانی که در شرکت تعاونی منتظران عدل گستر که در زمینه تجاری سازی علم فعالیت می‌کنند آرزوی توفیق دارم.

 

نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: فناروی ارتباطات یکی از مهم‌تریم فناوری‌ها در زندگی بشر است و منشأ تحولات کلیدی در زمینه پیشرفت جوامع انسانی خواهد بود، با پیوند فناوری ارتباطات و اطلاعات فصل جدیدی از زندگی و حیات برای انسان‌ها ایجاد شده است.

 

ابوترابی‌فرد افزود:‌ امروز یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای جوامع توسعه یافته میزان استفاده و بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

 

وی ادامه داد: ایران در کنار چند کشور دیگر در عرصه استفاده از فناوری اطلاعات از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امروز جوانان و کارآفرینان پرورش یافته در آغوش انقلاب توانسته‌اند در تولید دانش و تبدیل دانش‌ها به فناوری‌های نوین موفق باشند و نباید فراموش کرد نیروی انسانی عالم پشتوانه دستیابی به اهداف انقلاب است.

 

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: ذات فناوری اطلاعات امکان سبقت این فناوری را از فناوری‌های ارتباطی فراهم کرده است، تبدیل شبکه‌های مخابراتی به شبکه‌های نرم افزاری نکته‌ای است که به تحول و ارتقای ارتباطات منتهی شده است.

 

ابوترابی‌فرد گفت:‌ در عرصه رقابت در بازار یکی از ملاک‌های توسعه یافتگی پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی در کسب مشتری است و نباید فراموش کرد که امروز مشتری جایگاه بنگاه اقتصادی را مشخص می‌کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی زمانی می‌توانند بازارها را در اختیار خود بگیرند که کالاها را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت و قیمت پایین به مردم ارائه کنند که استفاده از دانش و فناوری می‌تواند این فرصت را برای بنگاه‌ها فراهم کند.

 

ابوترابی‌فرد تشریح کرد: امروزه کشورهای دارای رتبه اول در وجود منابع نفت و گاز از لحاظ اقتصادی در جایگاه مطلوبی نیستند این در حالی است که کشورهایی که توان تولید کالای با کیفیت با پایین‌ترین قیمت را دارند در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: شرکت‌های برتر در عرصه فناوری اطلاعات به سرعت در بازارها به جایگاه مطلوبی دست یافته‌اند و شرکت مگ تل امروز دغدغه‌ای برای کسب مشتری ندارد اما با توسعه رقابت فردا ممکن است برای کسب مشتری با فعالیت رقیبان رو به رو شوند بنابر این قیمت تمام شده مناسب خدمات و ارائه سرویس با ارزش افزوده مطلوب می‌تواند در عرصه رقابت موفق باشد.

 

ابوترابی‌فرد افزود: شرکت مگ تل می‌خواهد با کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات به صورت نجومی در عرصه رقابت موفق باشد بنابر این باید مدیران اپراتورهای اول و دوم تلفن ثابت از رقابت سالم استقبال کنند و دنبال انحصار نباشند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعالیت شرکت مگ تل علاوه بر ایجاد اشتغال به فراهم آوردن بستر برای به وجود آمدن پایه جدید در صنعت مخابرات کمک می‌کند البته این شرکت توجه مطلوبی در زمینه ایجاد ارزش افزوده داشته است.

 

وی افزود: توسعه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا 10 برابر کاهش دهد که اگر این مهم انجام شود کار بزرگی در عرصه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

 

ابوترابی‌فرد گفت: به سازمان تنظیم مقررات توصیه می‌کنم که در فراهم آوردن زمینه برای ارائه خدمات مخابراتی کوشا باشد البته باید توجه داشت که کار دستگاه‌های اجرایی رقابت با بنگاه‌های اقتصادی نیست بلکه باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگرشرایط حضور مردم در اقتصاد فراهم شود رتبه 145 ایران در زمینه فضای کسب و کار بهبود می یابد و همچنین زمینه برای ارتقاء رشد اقتصادی فراهم می شود.

 

وی ادامه داد: مجلس با تصویب قوانین می توانند زمینه حضور مردم در اقتصاد و استفاده از دانش جوانان تحصیل کرده را در زمینه فنآوری اطلاعات را فراهم کند این در حالی است که دستگاههای اجرایی نیز باید به این موضوعات در عمل توجه کنند و از واردات فن آوری های که نمونه داخلی دارند خودداری کنند و با ایجاد زیرساخت مناسب، بستر رقابت جهانی را مهیا کنند.

 

ابوترابی فرد افزود: باید خلاء های ارائه خدمات در زمینه تلفن ثابت رفع شود و نکته مهم دیگر این است که در عمل احترام به مشتری ثابت شود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم رنگ باختگی برخی شرکت های تعاونی رنگ شاداب تغییر یابد و شرکت های تعاونی با استفاده از هم افزایی نیروهای انسانی و سرمایه های خرد مردمی بتوانند به پیشرفت کشورکمک کننند.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم کبیری مدیرعامل شرکت مگ تل با ارئه گزارشی در زمینه فعالیت شرکت گفت: شرکت مگ تل می تواند در عرصه هایی مانند شبکه تله کنفرانس با هزینه کم سرویس ارائه دهد و دولت را در زمینه ارائه خدمات مخابراتی کمک کند و تا 15000 شغل ایجاد کند./

تازه ترین اخبار