In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
مجلس از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می‌کند

مجلس از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می‌کند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با نوگون نهل نائب رئیس مجلس کامبوج دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به چشم انداز مناسبات ایران و کامبوج گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود و پیشرفت‌های اخیر دو کشور در زمینه‌های گوناگون بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های دو کشور فراهم است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به سهم قابل توجه همکاری‌های پارلمانی در تسریع روند رو به رشد مناسبات فی مابین، مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به پایین بودن سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و کامبوج گفت: باید با مساعی مشترک و فعال نمودن شرکت‌ها و بخش خصوصی دو کشور حجم مبادلات اقتصادی فی مابین را افزایش داد.

 

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و پیشرفت‌های علمی ، فناوری و اقتصادی ایران، همچنین جایگاه قابل توجه کامبوج در آسه آن و جنوب شرق آسیا فاکتورهای مهمی هستند که می‌تواند فرصت‌های جدیدی فراروی دو کشور برای گسترش همکاری‌ها بگشاید.

 

نائب رئیس مجلس، افزود: عصر حاضر آغاز تحولی است که طی آن جایگاه کشورهای آسیایی در معادلات بین المللی رو به صعود است و این نوید بخش آینده ای روشن در پرتو همکاری کشورهای مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران و کامبوج برای ملتهای منطقه می‌باشد.

 

 نوگون نهل نائب رئیس مجلس کامبوج نیز در این دیدار از آمادگی مجلس و دولت این کشور برای گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها مورد علاقه طرفین علی الخصوص در عرصه‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

 

وی افزود: کامبوج علاقمند است در حوزه‌های انرژی و استفاده از فناوری در کشاورزی همکاریهای جدی تری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

 

نائب رئیس مجلس کامبوج  گفت: با توجه به تحولات کنونی نظام اقتصادی کامبوج و مزیت های نسبی این کشور در زمینه کشاورزی و قدرت مطلق ایران در زمینه تامین انرژی ، ایران و کامبوج قابلیت گسترش هرچه بیشتر روابط خود را دارند که باید از آنها به نفع مردم دو کشور سود برد.

 

نوگون نهل در زمینه تسهیل و ارتقاء روابط دو کشور نقش همکاریهای پارلمانی را مهم ارزیابی کرد و در پایان گزارشی راجع به وضعیت کنونی پارلمان کامبوج ارائه نمود./

 

تازه ترین اخبار