In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
با شاخص‌های پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم

با شاخص‌های پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما با شاخص‌های پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم و به شدت آسیب‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، کاهش آسیب‌پذیری، ایجاد بازدارندگی، پایداری، مدیریت بحران و تداوم کار را ازجمله شاخصه‌های کلیدی پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار کرد: ما در بسیاری از این حوزه‌ها با این شاخص‌ها فاصله بسیار معنی‌دار داریم و به شدت آسیب‌پذیریم و موقعیت‌مان بازدارنده نیست.

 

وی با بیان این که ما در شرایط بحران نمی توانیم مدیریت خوبی به نمایش بگذاریم، گفت: یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد است که به خوبی در این راستا مورد توجه قرار نگرفته است.

 

ابوترابی خاطرنشان کرد: جام پدافند غیرعامل مغز و تفکر و اندیشه است که دیده نمی‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد وجود برنامه‌های آموزشی در این بخش لازم است و مدیران باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

وی گفت: کدام عاقل بوده که از یک دهه پیش پیش بینی نکند ما تحت تاثیر تحریم و فشارهای سخت قرار داریم. حال در این باره کدام اقدام اصولی و صحیح در راستای کاهش آسیب‌پذیری در این حوزه انجام شد؟ همزمان با ارجاع پرونده ما به شورای امنیت درآمدهای ارزی ما را کاهش دادند. معلوم بود می‌خواهند درآمدهای ارزی ما را کاهش دهند. اما ما چه سیاستی را پیش گرفتیم. ما نگاه پدافند غیرعامل به موضوع نداشتیم.

 

وی با بیان این که آمریکایی‌ها درآمدهای ارزی ما را کاهش می‌دهند و ما هم هزینه‌های خودرا افزایش می‌دهیم و در این موضوع با هم همکاری داشته‌ایم، افزود: این در حالی است که براساس اقتصاد مقاومتی دشمن نمی‌تواند به ما فشاری وارد کند.

 

وی همچنین با بیان این که در عرصه دفاعی کارستانی شکل گرفته و امروز آمریکا نمی‌تواند علیه ما از ابزار نظامی استفاده کند، گفت: در واقع دشمن نمی‌تواند برآورد دقیقی از هزینه نظامی با ما داشته باشد و حال قطعا ما در حوزه‌های دیگر هم می‌توانیم چنین رویکردی را دنبال کنیم.

 

ابوترابی گفت: عرصه مهم، عرصه اقتصادی است. ما باید تلاش کنیم و به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم حوزه‌ها را از آسیب‌پذیری خارج کنیم و نقش بازدارندگی را برای اعمال تهدیدات دشمن مدنظر قرار دهیم تا اگر تهدیداتی علیه ما انجام شد پایداریمان را حفظ کنیم و اگر بحرانی به وجود آمد از مدیریت قابلی برخوردار باشیم.

تازه ترین اخبار