In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
سیاست اصولی ایران ایجاد امنیت حوزه انرژی است

سیاست اصولی ایران ایجاد امنیت حوزه انرژی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کمیسیون قانونگذاری و قضایی مجلس کره جنوبی تأکید کرد:سیاست اصولی ایران ایجاد امنیت حوزه انرژی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، پارک یانگ سان رئیس کمیسیون قانونگذاری مجلس جمهوری کره ظهر امروز سه شنبه 13/12/92 با سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

ابوترابی فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد ایران و جمهوری کره و با بیان اینکه در سال های اخیر روابط دو کشور روابط پایدار و با ثباتی بوده است ابراز امیدواری کرد: در سایه اقتدار اجتماعی، سیاسی دو کشور ، پیشینه مثبت ارتباطات دو ملت و اهتمام جدی مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره در سال های آتی شاهد ارتقای جدی مناسبات فی مابین باشیم.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از حوزه اساسی همکاری دو کشور در سال های آینده را عرصه انرژی دانست و گفت: مسئله امنیت انرژی مسئله بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای ایده می‌باشد.

 

وی افزود: سیاست اصولی ایران در عرصه انرژی ایجاد زمینه‌های دسترسی کشورهای نیازمند به انرژی و رسیدن به سیاست واحد برای ایجاد امنیت در این حوزه می‌باشد.

 

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان از سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به خلع سلاح هسته‌ای است و افزایش و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای را موجب افزایش ناامنی و بر هم زدن صلح جهانی می‌داند.

 

خانم پارک یانگ سان رئیس کمیسیون قانونگذاری و قضایی مجلس کره نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با پایان هر چه سریعتر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران سطح مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور افزایش چشمگیری برخوردار گردد.

 

وی افزود: ملاقات مقامات دو کشور و افزایش رایزنی‌های دو کشور در سطوح پارلمانی و اجرایی در ارتقاء مناسبات دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت./

تازه ترین اخبار