In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
بازگشت
دکتر طالب در گفتگو با ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ ابوترابی

دکتر طالب در گفتگو با ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ ابوترابی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران: رعایت ارزش‌های اسلامی توسط ابوترابی الگویی از مسلمان واقعی را به نمایش می گذارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

رعایت ارزش‌های اسلامی توسط ابوترابی الگویی از مسلمان واقعی را به نمایش می گذارد

 

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی از سوی حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: اخلاق نیکوی ایشان و تاکید ایشان بر عایت ارزش‌های اسلامی، الگویی از یک مسلمان واقعی را به نمایش می‌گذارد.

 

دکتر طالب، استاد دانکشده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، در مورد شخصیت سیاس و اجتماعی و دینی ابوترابی فرد اظهار داشت: ایشان قائل به رعایت ارزش‌های اسلامی در امور جاری کشور هستند که در نام جمهوری اسلامی به عنوان اساس و اصل مورد توجه قرار گرفته و مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز می باشد.

 

وی ادامه داد: آقای ابوترابی به موضوع عدالت اجتماعی و رسیدگی به وضع زندگی اقشار نیازمند جامعه نیز توجه ویژه دارند که در این زمینه عضویت و فعالیت ایشان در دهها انجمن خیریه بسیار مورد توجه است.

 

طالب با اشاره به بنیان خانواده و تاکیدات قانون اساسی و نیز هجمه گسترده دشمنان به این نهاد، گفت: ابوترابی به این نهاد بسیار توجه دارد چرا که امروز در سیبل حملات دشمن قرار گرفته است.

 

وی موضوع دیگر مورد توجه این کاندیدای انتحابات ریاست جمهوری را اداره اقتصاد کشور توسط مردم عنوان کرد و با اشاره به اینکه مشارکت مردم شرط اصلی رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ابوترابی حضور مردم در بخش های اقتصادی و تولیدی را مورد توجه دارد که در این صورت بسیاری از مسایل مربوط به اشتغال کشور نیز حل خواهد شد.

 

این استاد دانشگاه تهران در ادامه با انتقاد از سیاست های اتخاذ شده در بخش اقتصاد کشور و تبدیل شدن بخش عمده ای از جانعه به مصرف کننده و توزیع پول در جامعه توسط دولت، اظهار داشت: اقای ابوترابی به این مساله اگاه است که اگر مردم در تولید و اقتصاد ایفای نقش کنند، میتوان به توسعه و رونق اقتصاد کشور امید داشت.

 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم تغییر سبک زندگی مردم، گفت: راه خلق حماسه اقتصادی در کشور بستن کمربندهاست که نمونه آن را در حرکت جهادی مردم در زمان جنگ مشاهده کردیم و امروز نیز آقای ابوترابی با اطلاع و اشرافی که به مسایل دارند و با حسن خلق و متانت لازم می‌توانند در این راه گام بردارند و سبک زندگی مردم را تغییر دهند.

 

وی افزود: پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری، با توجه به اینکه اعتقاد قوی به قانون اساسی دارند، باعث عدم انحراف جامعه از عرف می‌شود و راه پیشرفت انقلاب نیز فراهم می گردد.

 

به گفته طالب ابوترابی می تواند یاوری صدیق برای مقام معظم رهبری باشد و از هیچ خدمتی نیز در راه پیشبرد اهداف انقلاب فروگذار نخواهد بود.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه ابوترابی عضو هیج دسته و باندی نیست اما دارای رابطه خوب با تمام ارادتمندان انقلاب است، در تشریح شعار شایسته سالاری وی اظهار داشت: حدود 20 سال است که ایشان با نخبگان دانشگاهی ارتباط دارند و دستشان برای بهره‌گیری از نظرات آنان باز است.

 

وی ادامه داد: ایشان به کسانی که شایسته‌تر باشند بهای بیشتری می ‌دهند و از نخبگان دانشگاهی بهره مضاعفی می گیرند. حتی در شرایط فعلی نیز گروه مشاورنشان دانشگاهی اند و لذا بحث شایسته سالاری نیز در آینده مورد توجه ایشان واقع خواهد شد.

 

طالب نحوه آشنایی خود با ابوترابی را در سفر حج 1374 عنوان کرد و گفت:رفتاری که ایشان داشتند را از یک روحانی توقع نداشتم و همین مساله باعث شد که ارادت بنده و بسیاری دیگر از دوستان و اساتید و نخبگان دانشگاهی به ایشان بیشتر شود که نشان از مردمی بودن و اخلاص این مرد بزرگوار دارد.

 

وی ادامه داد: رفتارهای ایشان در روحانیون کمتر مشاهده می‌شود که همین مساله سبب جذب بسیاری از افراد به ایشان شده و جوانان امروزی نیز به ایشان گرایش خاصی دارند و لذا زمانی که بحث کاندیداتوری ایشان برای انتخابات مجلس و امروز برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده، تردیدی برای دوستان برای حمایت از ایشان باقی نگذاشته است.

تازه ترین اخبار